Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Sabtu, 21 Julai 2012

JJCM: Kafe Santai



Muahahaa... *gelak syaiton* saje je wat entri ni pasal nak bagi korang lapo di hari pertama pose akaka... Semalam kiteorang satu opis gi makan kat kafe ni sebab anak sedare saya nak bodek belanje. Saya tak pernah pun sampai kafe ni sebelum ni walhal belakang opis aje boleh? Maklumlah, i ni kan hari-hari takde duit nak makan tengahari diet! Ok jom nengok ape menu nan hado kat sana: -

Ni kueytiaw kering. Maisarah kate rasanya bolehlaa... biaselah oang yang belanje biasenya dia tak berape selera nak makan akaka.... Ade lagi satu kueytiaw basah Fiera order. Yang tu dia kate ok tapi tak sempat nak tayang gambo sebab dia gelojoh tak nyempat-nyempat dah makan.

Nama budak ni Mee Goreng Basah. Haaa... yang ini saya yang punya. Sedap gak walaupun manyak na cili api. Lepas sahur tadi udahnya saya jadi penginap bilik jamban tegar kah kah...

Ni Midah punye nasik goreng pattaya. Pattayanya ade kat bawah ni hah.

Adedehhh... camno nih? Niat tak baik lagi nak penaya orang tapi nengok gambo sendirik dah lapo huhuuu... Rasanya Midah cakap memula rasa tak sedap tapi bile dah lama makan tetiba sedap pulak. Itu resepi rahsia namanya cenggitu. Nanti saya gi menuntut.

Overall okehlah jugak masakan dia cume bab yang tak best sebab servis cam kura-kura. Tapi tak taulah pulak sebab taim kiteorang pegi tu waktu solat jumaat. Biasanya mana-mana kedai pun taim cenggini memang tetiba serbis bertukar tangan menjadik kelembapan setokin. Okeh pada yang nak mencuba, lokasinya kat Pusat Bandar Seri Gombak. Landmark yang sonang nak carik, kafe ni dekat dengan Maybank Taman Seri Gombak, belakang Restoran Mamak At-Thaqwa. Paling senang nak trace, dia sederet ngan pasaraya Speedmart. Rate kafe ni yang saya bagi: -

RATING
Servis: starstar
Food: starstarstarstar




Okeh abes dahhh... tunggulah besok dan besok dan besok sume entry pasal makaaaaaaaaaaaaan sesaje! Hamek ko Mak Jemah!


Notakaki Saiz Tujuh:
Wessss, berkenan la pulop kat pinggan dorang ni. Sape tau ek mana nak carik pinggan melamin 4 segi tapi kaler putih kat KL ni? Sesape bagitau dengan tepat sehingga saya berjaya menemuinya... saya belanja pinggan, eh! Makan, boleh?!


Signature

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .