Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Saturday, March 26, 2011

CONFIRMED!!! Kopi Kluang RailCoffee Haram!


Sumber ni aku dapat dari blog Bro Rohaizat. Sebelum ni memang dah dengar pasal kopi dan madu dari Kluang RailCoffee ni yang dikatakan tidak halal sebab mengandungi gelatin babi dan alkohol tapi kemudiannya disangkal oleh pemilik kedai tu. Kononnya selepas tu dia pun pergi mintak keputusan analisis Jabatan Agama Islam Johor sebab dia tak percaya dengan hasil keputusan depa. Mati-mati dia pertahankan yang dia proses kopi tu dengan bahan yang halal sebab dia menghormati pelanggannya yang sejak dari dulu kebanyakkannya beragama Islam. Tapi hari ni sumenya terungkailah sudah. Korang ceklah sendiri hasil keputusannya tu. So sapa-sapa yang dah pernah pergi makan dan minum kat sana tu, muhasabahlah diri dan banyakkanlah berdoa dan berzikir memohon keampunan ye. Mudah-mudahan yang haram itu keluar dengan mudah dari darah dan daging korang, insyaallah!
P/s: Air zam-zam boleh membersihkan. Skang ni banyak jual kat kedai-kedai jual buku Islam. Carilah ye!

(Syukur alhamdulillah kerana Allah SWT selalu melindungi diri dan keluarga aku dari sumber haram)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .