Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Sabtu, 11 Ogos 2012

JJCM: Day 21 Ramadhan 1433



Sticky Note:
Makruh hukumannya menayang gambo makanan di bulan pose sehingga meleleh air liur... So hanya yang berjiwa kental saje dibenarkan membaca entri ini ye sebab entri saya sekadar untuk berkongsi dan memberi idea mengenai juadah yang boleh kite sediakan untuk keluarga sewaktu berbuka aje. Kalau saya menyebabkan korang jadik lalai dan lupa matlamat sebenar kite berpuasa, saya minta maaf ye.

Harini rasanya kali terakhir saya ke PARAM Taman Sri Gombak ni kot sebab peniaga kat sini dah makin kurang so macam dah lagi la tak banyak choice. Kalau kat Danau Kota tu PARAMnya panjang so kalau dah berkurangan pun sure masih ade banyak lagi choice boleh pilihkan? Hmmm... so layan jelah versi PARAM Taman Seri Gombak yang terakhir ni: -

KUIH KASWI
Ini bukan beli kat PARAM tapi bondaku si ikan kaloi yang bagi daa...*Jangan marah eh mak! Ngeee...*  Mak saya masak mestilah sedap hehe.... markah pun wajiblah 10/10!

BUBUR AYAM VERSI III
Ni same je ngan bubur ayam yang saya beli semalam tu cuma yang ini versi III yeitu ayamnya dicarik-carik dan ade telur masin (versi II nye ayam ketul dan takde telur masin) Yang ni opkos la same jek markahnya 10/10 sebab pak ustad sangat suke! 

AYAM PERCIK
Ni namanya ayam percik banjir akaka... tapi sedap sey! Markah 10/10.

BAKSO
Bakso ni kalau ade yang terkurang ilmu, dia yelah mee/bihun sup orang Jawa Minang. Bakso ni kire sedap gak la sehingga Mirul habeskan kat dia sorang aje. Dengan itu anda menerima 10/10 markah ye!

AIR CAT'S EYES
Hahahaa... kalau betul bagai namanya konpem ku muntah 1865.3 kali tapi seb baik nama aje. Adehhhh... tengok ais berketul-ketul itu ku tak rasa dah boleh sambung tulis lagi hahahaaa... bye!

Belanjawan Hari Ini:
Bubur Ayam: RM3.50
Ayam percik: RM5.50
Bakso: RM3.50
Roti goreng (tiada dlm gambar): RM2.00
Air matakucing: RM2.00
Air Jagung (tiada dalam gambo): RM2.00

Jumlah busat: RM18.50

Wohohooo... kena cut nih!

Signature

2 ulasan:

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .