Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Tuesday, August 14, 2012

JJCM: Day 24 Ramadhan 1433


Sticky Note:

Makruh hukumannya menayang gambo makanan di bulan pose sehingga meleleh air liur... So hanya yang berjiwa kental saje dibenarkan membaca entri ini ye sebab entri saya sekadar untuk berkongsi dan memberi idea mengenai juadah yang boleh kite sediakan untuk keluarga sewaktu berbuka aje. Kalau saya menyebabkan korang jadik lalai dan lupa matlamat sebenar kite berpuasa, saya minta maaf ye.

Heheee... tetiba jadik JJCM Day 24,kan? Ngeh, ngeh, ngeh... nak buek camno hari coti sebok pulak tetiba. Masuk contets myChef pulok pastu wat nasik himpit (tetiba tingin nak makan boleh? Akaka...) Udahnya tak ingat nak amek gambo, sume dah masuk dalam peyut hahaa... Semalam saya turun PARAM Danau Kota semula since dah nak akhir-akhir pose ni PARAM Taman Sri Gombak dah kehilangan manyak peniaganya so tak manyak choice ebelebel. Kat PARAM Danau Kota ni masih manyak dan panjang lagi stallnya tapi kan tu pun dah hilang akal nak beli apa so saya beli ini aje heee...

MURTABAK MAT GOMBAK
Murtabak dia ni memang sedap sebab saya selalu beli kat pasar malam. Kuah kari dan kuah bawang dia pun manyak isi. Tapi ntah nape semalam saya dapat murtabak yang nipih. Hmmm... ngantuk kotttt tapi takperlah sebab sedap gak maka saya bagi 10/10 markah.

CHAR KUEY TIAW PENANG
Ni dah kali ke-4 kot saya beli kat dia ni. Memang sedap tapi tak larat la nak makan dah huhuuu... Markah 10/10 sebab memang tau sedap ngeh, ngeh...

NASI KERABU
Tetiba lak tingin nak makan nasik taim berbuke kan? Haa... pastu padan muke dosa makan tak abes heheh! Tapi nasik dia memang sedap sebab kakak yang jual ni memang dulu jual kat cafe bawah opis saya ni. Skang dia dah jadik tokei restoren dia sendiri okeh! Perghhh... markah 10/10!

Belanjawan Hari Ini:
Murtabak: RM2.50
Char Kuey Tiaw: RM3.50
Nasi Kerabu: RM5.00
Air tembikai cucu: RM2.00

Jumlah busat: 13.00

Hoyeeee....!

Signature

5 comments:

  1. Char keteaw tu yang tak menahan tgk yang.. sedappnye!

    ReplyDelete
  2. @Farah ShamsudinAk-ah memang sedap pun.. basah-basah ooohhhh hahahahaa...

    ReplyDelete
  3. Itu je ke yg ebelebel? Hahahah. Kelakar plak ejaan ebelebel tu. Nges2. Makan sorang je ke rm13 tu?

    ReplyDelete
  4. @LydSunshineBukan itu aje yg ebelebel tapi tu je yang rase nak beli hahaha... Amboiii Lyd, sungguh pentingkan diri sendiri memberli untuk diri sendiri aje tauu.. itu untuk 5 orang punye makan!

    ReplyDelete
  5. Hi! 안녕하세요~~! please do visit our blog! we sell
    purely handmade products such as pouch,
    earrings, cards, hp strap, cute items!
    쇼핑하시면 더 감사합니다~~^^
    http://twinscraftlife.blogspot.com
    http://thesoaplicious.blogspot.com

    ReplyDelete

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .