Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Jumaat, 10 Ogos 2012

JJCM: Day 20 Ramadhan 1433


 
Sticky Note:
Makruh hukumannya menayang gambo makanan di bulan pose sehingga meleleh air liur... So hanya yang berjiwa kental saje dibenarkan membaca entri ini ye sebab entri saya sekadar untuk berkongsi dan memberi idea mengenai juadah yang boleh kite sediakan untuk keluarga sewaktu berbuka aje. Kalau saya menyebabkan korang jadik lalai dan lupa matlamat sebenar kite berpuasa, saya minta maaf ye.

Harini masih mood nak mengabeskan duit kat PARAM Taman Sri Gombak. Tapi since saya balik keje kol 4:30 pm... taim tu tak banyak stall yang bukak lagi so macam dah kurang pilihan lak. Pepun semalam dapat gak beli yang best: -

BUBUR AYAM
Sedap gamaknya sebab Rayyan selalu makan suku aje tapi harini sampai separuh dia abeskan. Sebab ia telah berjaya mengenyangkan perut Rayyan saya bagi 10/10 markah hehee...

KARIPAP SARDIN/ GORENG PISANG/ DONUT
Makan karipap sardin tu terase diri macam Dato' Siti pulak ececehhh, ahaks! Sedap tul kuih-kuih kakak ni! Dia ni memang selalu meniaga kat pasar malam Sri Gombak hari Isnin so opkos saya tau kuih dia sedap. Markah 10/10.

BIHUN GORENG DAN PARU SAMBAL
Paru itu tidak didatangkan bersama pakej bihun goreng ya! Saya dah tau bihun goreng kalau gerai punye wajib kosong takde fishcake, fishball dan sewaktu dengannya. Yang wajib hado sayuran semata-mata. Seb baik saya beli paru tu tau sebab bihun tu sungguh tawor! Tapi takleh nak salahkan tukang masak ye dok? Dia sure puase tu so caner nak rasakan? Canerpun bihun dapat 5/10 markah tapi paru leh bagi 10/10. Jangan jeles eh bihun!

BUBUR AYAM VERSI II
Ini beli dari kakak yang jual bubur ayam tadi tu gak tapi ni versi lain. Overall bubur ni juara sebab pak ustad bagi 10 bintang. Kalau korang nak tau somiku ni memang payah nak cakap makanan luar sedap so bile dia cakap sedap maknanya memang sedaplah kan! (Walapun saya tak sempat rase sebab dia bedal sume haha!...) Untuk juara harini mestilah markahnya 10/10! Hehee...

Belanjawan Hari Ini
Bubur Ayam: RM3.00
Kuih-muih: RM3.00
Bihun goreng dan paru: RM4.00
Bubur ayam versi II: RM3.50
Air soya: RM1.50

Jumlah busat: RM15.00
Cantekkkk!

  Signature

5 ulasan:

  1. bubur ayam versi 11 tu ... sedap, dan first time akak tgk bubur yg ade sambal/limau sekali. Rasanye harga tu cam berbaloi.

    BalasPadam
  2. @SallyAk-ah nampak pun sedap pastu lauk-pauk bagai kan...!

    BalasPadam
  3. aduhai x larat nak tgk lagi,..

    BalasPadam

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .