Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Khamis, 9 Februari 2012

Pizza Hut??? Bolehhhh.. boleh BLAH!



Kalau korang nak tau, saya nih memang le pemakan pizza tegar. Sejak dari lahir lagi dah disuap dengan menatang alah tu *menipu* so sampai ke tua ni, memang pizza jelah peberet daku *owh ye, selain sate, cheese cake, prosperity bege, air bandung bla, bla, bla...* :mHihi: Malangnya la kan... khususnya buat Pizza Hut nih; dorang memang carik nahas bile wat pasal ngan saya haritu. Kalau hari biase saya tak kesah tapi haritu saya order untuk celebrate besday pak ustad- means under SPECIAL DAY dan SPECIAL OCCASSION, okeh...! :bofu_19: *ketiak basah dah!*

Nama saya Farah okeh! F-A-R-A-H!!!!

Citenya cenggini *tarek napas* : Saya order through tepon haritu dan bercakap dengan sorang staff pompuan. Dari pelat dia saya boleh agak dia berbangsa India. Then cam biase dia amek order saya yeitu 2 STUFFED CRUST Large Hawaiian Chicken dan 1 Regular Beef Pepperoni. :mKorek: Untuk pengetahuan korang sume, saya kol pukul di antara pukul 5.05~5:15 petang haritu okeh. Pastu saya pun balik ke port persinggahan (umah mak daa...) dan tunggu kat situ dengan berkobar-kobar cam nak dating kali pertame. :flower:*Tak sabar dah nak balik umah nih pasal nak setting kek sume sebelum pak ustad balik kononnya!*

Tunggu punye tunggu sampai pukul 6:20 petang pizzanya masih jugak tak muncul :20:so saya pun kol semula untuk tanye status order saya. Panggilan saya dijawab oleh staff perempuan india tu jugak dan dia letak saya on hold agak lama... 5 minit camtu. :puteh_16: Terpakselah dengar iklan, promotion, bla, bla, bla berjela-jela sebelum dia bagitau yang dia tak dapat kol rider yang hantar tu dan nanti manager dia akan kol saya semula *manager nak kol saya for what?* :bofu_47: Mulelah kembang-kempis idung i ni so saya tanyelah samada dorang dah hantar ke blom order saya tu? Dan kalau dah hantar, kol berape dia hantar (Normally kalau rider tu tak jumpe rumah dia akan kol kite, betul dak? Means kalau rider tu sesat dari tadi, nape dia tak kol saya?)

Ini bukan pizza namanya. Ini lempeng hangit! Korang perli daku ke hapeh ni hah?

So staff ni pun jawab dah hantar tapi tak tau pukul berapa, boleh jawab gitu??? Pastu saya pun sound- "Skang ni dorang akan hantar ke tak order saya ni?" Pastu dia jawab, "Hantar dan cik tunggu je manager saya kol cik ye" Watdehey nye...??? :bofu_46: Tapi takperlah, tunggu lagiiii... Dah sampai dekat pukul 7:00 malam saya hangkut budak-budak balik ghumah sebab sume dah bising-bising nak balik. Dalam pukul 7:10 malam tu saya cube kol dan tanye balik status order saya tu. :42: Kali ni panggilan saya dijawab oleh staff lelaki pulak. Dia bagitau saya order saya ni dorang ade typing error sebab system down so dorang baru je masukkan balik order tu. :11: BARU JE masukkan balik??? Means yang saya kol kali kedua untuk tanye status tadi tu sebenarnya takde rider pun yang hantar kan? Betul tak? Memang paramjaddu betul. So saya terus kensel order tu dengan sombongnye.

Murahnya hatikan bagi kupon sebab lambat 2 jam hantar?

Tetiba pukul 7:15 malam anak sedare saya yang berada kat ghumah mak tepon bagitau dorang baru hantar pizza kat sana. Pelikkan? Camne dorang boleh tak tau order ni dah ade orang buat ke, dah kluar ke... pelik, pelik... Udahnya tak jadiklah surprise sebab saya soh pak ustad gi amek kat umah mak saya taim dia balik keje. :puteh_25: Kesiankan? Dah hantar lambat bagai tu sume satu hal. Haaa... ni ada lagi nak kondem! Biaselah kan budak-budak tu sume dah kebuluran. So bile bapak mithali mereka sampai je umah, dorang sume terkam pizza tu *sian bapak dorang hulur tangan nak salam pun dah tak dihirau ahaks!..* :15: tapi korang nak tau ape kes ngan pizza tu pulak? Perghhhh... dah le saya order stuffed crust tapi dorang wat yang biase jek okehhhh!!! (Saya kena tambah RM11/- untuk tu tau! Bukannye PREE!!!) Pastu lak pizzanya cam hangit, kering... :buih: Sosnya rase over masam! Hadoinye la punnnn...! Saya tengok balik kat resit tulisan tangan memang dorang tak rekod pun stuffed crust tu. So ape korang wat ngan duit RM11/- saya tu ngok? Pastu pizzanya nipis yang hamat macam pizza free kalau kite order online tu kan? :34: Ape kejadahnya wehhhs? *Hins, hins*

So kesimpulannye la kan... korang memang dah wat KESILAPAN BESAR sebab saya ngan famili memang hantu pizza dan pengorder tegar pizza korang. Malangnye lepas kes bangang ni terjadik, kami sume dengan rela hati BOIKOT takmo beli dah ngan Pizza Hut okeh! :hua: Owh ye... ade, memang ade dia bagi kupon sebab terlambatkan? Tapi rasanya dia kena bagi 4 keping kot sebab dia lewat 2 jam! Abes kate lewat 30 minit dapat 1 kupon????!!!...


Notakaki Saiz Tujuh:
Hmmm... okehlah... since dah bagi kupon terpakselah order gak tapi janji yang kali ni last! Huahua...! *Iman tak kuat!*

Signature

18 ulasan:

  1. KC pun da lama tak order pizza hut deeb. skrg KC lebih suma domino.

    BalasPadam
  2. makkk aiiiii..pttnye akk bw jerk pizza tue ngn order akk tue tunjuk kt maganer dorg..!!!!soaund lebey²....bia kne sedas lg..kekeke...jaat menghasut..hahahha!!

    BalasPadam
  3. tu call centre dia ke pizza yg dekat dgn rumah tu? mmg hangin, naknya klu dah lapar kan

    BalasPadam
  4. hairan kamu perlu bayar, biasanya hantaran kedua diberi percuma kalau hantara pertama ada masalah

    BalasPadam
  5. i selalu order domino's je..itu pun order makan kat rumah..hee..

    BalasPadam
  6. x suke PHD ni..suke mkn kat ctu jugak..xpe kak farah, jdkan ia satu pengajaran..

    BalasPadam
  7. ahakssss..order le lg,lg & lggggggggg!
    *daku x hasut yer.. :P

    BalasPadam
  8. @kakchik@ellaItulah Kak Chik, kiteorg pun sebenarnya dah lame switch to Domino's tapi haritu mak nak blanje menantunya Pizza Hut so kite pun follow le kan. Ate name pun org nak banje takkan nak memilih pulop! Ahaks!

    BalasPadam
  9. @oshin-jamelHahaha... mmg panas tingeku haritu tapi nak buek camnokan... den ni jenih maleh nak manjang2kan cite. Abes, abes la situ... lain hal kite jumpe kat padang masyar! Wahhh, gitu!!!

    BalasPadam
  10. @Tina OthmanNi PHD Setapak Tina. Smenjak de PHD ni yg teruk serbisnya. Dolu2 okeh je punnn... Sian kat budak2 la kan. Kite yg tue ni bleh je bedal apa2 dulu tapi budak2 kalau dah dgr mende yg dorang ske, dorang sanggup berlapo nak tgg benda tu jugakkan?

    BalasPadam
  11. @NathAwak hairan??? Den laei la hairan + ajaib! Akaka....

    BalasPadam
  12. @Azian EliasTulah nak wat camnokan. Den pun makan kat restorennya ade la 2 kali je kot selebihnya mmg order mkn kat umah.

    BalasPadam
  13. @Ibu DarwisyBtolkan? Kite pernah la mkn kt situ gak... tak kire la Pizza Hut ke, Domino's ke, Papa John ke tapikan rasa dia lain makan kat restoren kan? Hehe...

    BalasPadam
  14. @Ummi Alesya SofeaKalau ade orang nak blanje i okeh jer! Ahaks!

    BalasPadam
  15. saya pemakan pizza domino's tegar. servis tip-top, kalu tak leh hantar dlm mas 1/2 jam, diorang bagi tau awal2 dan pastu bagi voucher lagi. kalu customer regular kdg2 dpt free gift lg.

    BalasPadam
  16. @AnonymousAk-ah btol tu. Kite pun penah dapat voucher sbb dia lambat seminit jek! HAhaha.. sonot sangat! In return kite kasik dia kurma! (mase tu taim nak bukak pose- sian kat rider tu ngeee)

    BalasPadam
  17. terbaru punya cerita..3/3/2013 hingga 6/3/2013 pizza hut ada la buat promosi rm 38 3 keping pizza dan 4 mushroom soup..sy beli la yg promosi ni rm 38+gov tax dlm rm40 di kota bahru..cashier tu ckp nak jenis yg mcm mana ?sy ckp la nak chiken,beef,dan veggy bawa balik..bila sampai rumah dah nak mkn dgn anak bini bila buka saja bungkusan pizza tu memang frust..semua ketiga-tiga pizza tu dah la nipis nak mampus,isi chiken dan beef veggy langsung x ada,Korang nak tahu diorg bubuh apa?hotdog yg di kisar nipis nak mampus!memang haram punya pizza hut kota bharu..Last aku xde mood nak mkn..aku dgn family dgn semua saudara mara dah boikot pizza hut ni..dasar penipu pizza hut kota bharu!!haram ko mkan duit aku..

    BalasPadam
  18. @Anonymous(@@) wowwwww... dasayatnye penipuan mereka kat sana. Kalau camtu memang wajib boikot! Huhu...

    BalasPadam

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .