Thursday, August 2, 2012

Home » , , » JJCM: Day 12 Ramadhan 1433

JJCM: Day 12 Ramadhan 1433



Sticky Note:
Makruh hukumannya menayang gambo makanan di bulan pose sehingga meleleh air liur... So hanya yang berjiwa kental saje dibenarkan membaca entri ini ye sebab entri saya sekadar untuk berkongsi dan memberi idea mengenai juadah yang boleh kite sediakan untuk keluarga sewaktu berbuka aje. Kalau saya menyebabkan korang jadik lalai dan lupa matlamat sebenar kite berpuasa, saya minta maaf ye.

Wahwahwahhhhh... semalam sume ske ye saya belanja manyak hehehee... tulah padahnya kalau taim pose gi masuk KLCC. Ingat nasihat ni ye. Bulan pose dok umah diam-diam sudah haha... Harini dah insap sket kot sebab takde napsu nak membeli. Ini je yang saya beli pun haa...

POPIAH AZHAR
Dah lama dah usha popiah ni tapi malas nak gi beli sebab hari-hari beraturnya panjang. Tapi semalam sorang je yang beli sebelum saya. Nak tau sape? Hehe... si Mus May tu! Mesti dia singgah umah Eddie Hamid sebab kelmarin saya jumpa dia tengah beli nasik kerabu! *Jangan peliklak... umah dia dekat umah mak saya je pun! Jongang jongang jongang! Eh? Motip?* Popiah ni memang terkenal kat Greenwood kalau korang nak tau. Kalau dia bukak stall pukul 4:00 petang, belum pukul 6:00 konpem dah abes. Tapi skang anak-anak dia dah wat branch so kalau tingin tayah gi Greenwood. Bleh beli kat pasar malam Taman Seri Gombak hari Isnin aje. Markah dia opkos 10/10! Yang belakang dia tu cucur jagung Puan Dorothy bagik. Yang tu pun opkos markah 10/10! Leper, leper pun tapi cucur mak den tu yang abes dulu pun hehe..

NASI AYAM MADU
Den kan tak makan nasik waktu berbuka so tak tau la rasanya caner. Tapi nampak Mirul mentekedaghah baek punye so sedaplah tu. Markah 8/10. Markah tak penuh sebab saya tak rasa sendiri hehe...

BIHUN SUP UTARA
Rasa dia cam biasalah. Takde ah x-factor tapi best gak badan letih-letih hirup sup nih. Markahnya 8/10 sebab tak berape menepati selera saya yang songeh baik ni.

Belanjawan hari ini:
Popiah Azhar: RM3.00
Nasi Ayam Madu: RM4.00
Bihun Sup: RM3.00
Air tembikai cucu lagik: RM2.00

Jumlah busat: RM12.00

Jangan mara haaa.... ngeee...

Signature Kalau suke dengan entry ni, jangan la memalu picit Like! Maseh!

5 comments

August 2, 2012 at 9:37 PM

terbaaikkkk, nasib baik la baca post ni after bukak posa, if baca time tengah hari.. aduhai hahah.

August 3, 2012 at 8:15 AM

@fazrianiAkakaaa.. jiwa mensti kental okeh! :P

August 3, 2012 at 9:12 AM

Wahh...sopannya perbelanjaan semalam... hahaha. bagus... kembali ke pangkal jalan. Sedap kebenor ke popia tu? Sampai mus may pun beli. Dia tak nyanyi lagu jongang jongang jongang ke lepas balik dr umah eddie hamid? hehe. Ok tak lawak.

August 3, 2012 at 9:57 AM

@LydSunshineSedap sedap sedap (Ikut rentak lagu halimah jongang)Perghhh den ghaso kalau Mus May nyanyi lagu halimah jongang sure bergegor PARAM tu pasal versi rock! Akaka...

August 3, 2012 at 11:20 PM

Deeb apsal tak wat kat MUs tue ok-ok-ok-ok cam Johan dok wat tue... hhihihih

Post a Comment

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KITE KAWAN2!

 
Photobucket