Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Ahad, 7 Ogos 2011

JJCM: Day 5 Ramadhan 1432



Hehe... Cite dah basi 2 hari lepas baru nak post. Ini hari pun dah mati akal nak beli ape tapi nak gak terai something different dari hari-hari sudah so nilah yang aku beli: -

 AYAM PERCIK

Huarghh tuihhh!!! Yang ni memang penipu punye penjual. Adaka patut dia juai ayam yang tak masak? Dahla tuu... ayam tu macam ayam semalam punye dia mai panggang balik je. Padan le mase aku tanye ape beza ayam-ayam tu sume (pasal ade yg kaler pucat, ade yang kaler merah) dia bleh toleh belakang wat-wat carik barang dan tak jawab soklan aku. Untuk brother ni, kite jumpe kat akhirat okeh! Haha! No markah for you.

CEMPEDAK GORENG & GORENG PISANG

Hehe... cempedak tu memang aku beli tapi yang pisang goreng tu disponsor oleh Wan Dolly ngeee... Cempedak tu sedap, manis, murah lak tuh! 6 biji RM1.00 dalam KL??? Owhhh terbaekkk.. 10/10 definitely! Pisang goreng mak aku tu nak kene bagi markah gak ke? Heee...

MURTABAK SINGAPORE

Waahhhh... sedap gak upenye murtabak singapore nih. Beza dia ngan murtabak kite dia ade lapisan roti kat dalamnya. Pastu isi daging dia pun manyak. Hmmm.... nyum, nyummm... Untuk itu aku bagi markah penuh- 10/10!

PARU SAMBAL

Adehhhhh... bab paru ni nak tulih taim tengah pose lagi ni yang payah! PEBEREEETTTT dan yang ni terbaek dari ladang!!! Ekcelli kakak yang jual ni dulu yelah tukang masak kat kafe bawah opis aku tu ha tapi upenye dah brenti lama dah dan bukak restoran sendiri. Sempat la wat Jejak Kasih dalam bazaar yang hingar-bingar tu sekejap, kuang, kuang, kuang.... Lepas raye nanti kalau korang tingin nak makan masakan Kelantan, silelah berkunjung ke restorannya kat Jalan Usahawan. Restorannya kat belah belakang bangunan lepas JPJ Genting Kelang tu je. (P/s: Kakak ni memang kalau masak sume gerenti sedap!)

BUBUR NASI/ MOI

Bubur ni aku beli untuk Rayyan tapi aku kenalah bedal sket sebab nak tulih review ni kan *alasan*. Rasanya not bad, ala-ala bubur McD gituh cume kuah sup dia kurang so nasi a bit kering. Markah yang bersesuaian yelah 9/10. Tambah kuah supnye ye.

CHICKEN GRILLED

Last but not least *cewah Farahhh...!* Chicken grilled ni  same tokei ngan Lamb Grilled yang aku pernah beli haritu. So nak kate pe, dorang punye masakan tu sumenya memang power! Markah? Of course la 10/10!


Jumlah belanjawan untuk hari ini:
Ayam percik penipu @ 2 pieces: RM 5.00
Cempedak goreng: RM 1.00
Murtabak Singapore: RM 2.50
Paru sambal: RM 2.00
Bubur nasi: RM 3.00
Chicken grilled @ 2 pieces: RM 10.00
Jumlah busat: RM 23.50


Signature

2 ulasan:

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .