Friday, August 5, 2011

Home » » JJCM: Day 4 Ramadhan 1432

JJCM: Day 4 Ramadhan 1432



Baru 4 hari berpose tapi aku dah mati akal tak tau nak beli ape untuk berbuka haha. Pening beb memacam kat dalam bazaar tu sampai rase cam nak balik buke minum air kosong je akaka. Mujurlah semalam Maria ikut gi sekali so keje aku pun mudah sket sebab ape yang dia nak makan, dia beli. Aku lak jenih tak kesah, sesape tak abes kang yang tu lah aku bedal. Pelik gak bile bulan pose je aku tak lalu nak makan banyak. Selalu tu macam buaya. Gamaknye ade antu raya kot dalam badan aku ni. Sebulan la ko kelaparan antu raye oiii!!! :33: Akakaa...

Semalam banyak la pulak juadah berbuka gara-gara pak ustad pun pegi bazaar jugak cuma dia ke bazaar depan Pasaraya Ong Tai Kim Gombak tu. Jom kite layan mata: -

KUIH LAPIS, KARIPAP, KOLE KACANG & KASTAD JAGUNG

Sume kuih di atas aku beli kat kakak yang same jual pau sambal sedap giler tu so terbukti yang bukan kuih tu je yang sedap tapi suuuuummeeee kuih dia sedap-sedap belaka, heheh! 10/10 markah kak!

ROTI BOOM

Ermmm... hakikatnya ia sedap sebab dimasak guna butter so rase dia adalah milky. Masalahnye aku tak bermaya nak makan benda yang berlemak camtu tu taim pose-pose nih! Kembang tengkuk!!! Anyway, Mirul ske sangat so aku bleh kasik 8/10 la kot.

BUBUR CACA

Bubur ni pak ustad yang beli. Aku tak suke sebab lemak sangat. 4/10 jelah ye, hehe.

BUBUR NASI

OMG! Rasanya aku masak lagi sedap!!! Dahle masin, bercampur-baur rase ntah hape ntah... nak termunnn... lak aku dibuatnya. Tapi yang peliknya si Rayyan makan sampai setengah bekas tah hengat. Ke aku yang ade masalah rasa ni? Hmmm... Pepun markah aku tetap 2/10!!!

BUBUR GANDUM

Yang ni okeh sket la. Santan pun tak banyak sangat. Bolehlah aku bagi 7/10. Nak markah banyak sile wat sedap lagi.

Oh ye, aku de beli soto jugak tapi sungguh kurang sopan- baru pukul 9:00 malam aku nak makan bau-bau dah basi???? Pukul berape la gamaknya depa prepare tu beb?! :40: Gambo takde sebab aku dah bakul-sampahkan dengan jayanya. Maseh.

Jumlah belanjawan hari ini: -
Kuih-muih: RM 4.00
Roti Boom @4 pieces: RM 4.00
Soto: RM3.50
(Bubur tak termasuk dalam belanjawan aku ye)
Jumlah busat: RM11.50

Hmmm... not bad! Heheh!

Signature Kalau suke dengan entry ni, jangan la memalu picit Like! Maseh!

1 comment

August 5, 2011 at 4:31 PM

hamboihh! banyaknye makanan.. meriah! farah ni pn tak lalu makan sejak berpuasa ni.. nah kenapa.. macam xd napsu jee..

Post a Comment

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KITE KAWAN2!

 
Photobucket