Thursday, August 11, 2011

Home » » JJCM: Day 10 Ramadhan 1432

JJCM: Day 10 Ramadhan 1432



Semalam konon nak bertukar angin sekali-sekali lalu aku curang sekejap. Heppp...! Jangan bikin skandal. Aku curang sebab mengabaikan bazaar Danau Kota tu ajeee.... Tetiba rase bosan nak wat benda yang sama jadi aku nekad nak habeskan pendapatan kepada penjual-penjual juadah kat bazaar Taman Sri Gombak ni pulak hehe. Bazaar ni dekat je ngan opis aku- 5 minit pun tak sampai!

Different kat sini bazaarnya takle semeriah kat Danau Kota tu pasal bazaarnya pendek je. Kalau kat Danau Kota tu rasanya 2 kali ganda panjang dari yang kat sini. Bila panjang gerainya, maka banyakla pilihan sehinggakan aku rase kalau tawaf sebulan pun lom tentu aku leh habes rase sume makanan yang dijual kat situ, heheh! Kat Sri Gombak ni tak banyak sangat pilihan dan penjualnya cam tak mesra alam sangat la... awat la ek? Ke aku datang salah timing kot! Anyway, nilah ape yang berjaya memikat hati aku: -

 NASI AYAM GORENG REMPAH

Depa ni memang menjual kat pasar malam Sri Gombak tiap hari Isnin so aku dah tau depa punye nasi ni sedap. Ayam dia yang takleh tahan tu... nom, nommm...

 ROTI JALA

Kuahnya banyak tul isi sampai rase cam kuah lagi kurang dari bahan isi haha. Anyway sedap. Cume tak mesra alam penjualnya. Senyumla sket wei!

 PECAL

The best setakat ni yang pernah aku jumpe. Maria pun yang tak pernah makan bleh tambah 2 kali. Kuahnya menepati piawaian lidah heheh.

 KUE TIAW SUP

Mamat ni pun memang meniaga pasar malam kat sini so aku dah selalu beli ngan dia. Ade gak orang lain jual yang sama tapi aku maleh nak beli sebab biasanya peniaga yang bile bulan pose je muncul, rasa makanan dorang tu ikut nasib. Kalau nasib baik dapat la yang sedap tapi kalau tak bernaseb baik tu, hmmmpphhhhh...!!!

LEMANG & RENDANG

Rendang tak sempat nak snap dah licin, haha. Sedap hingga menjilat kaki. Owhh aku tak makan pulut tu, nak maut? Elok-elok dah 10 hari dapat pose tanpa gangguan Encik Lelah, kang tak pasal-pasal melepek! So aku makan rendangnya ngan roti jala itu. Owh nikmatnyaaaa... tetiba tingat rendang aku yang tak berjaya-jaya lagi nak dapat taste kauw camni setelah 12 tahun mencube, hukhuk...

Belanjawan hari ini:
Nasi Ayam Goreng Rempah: RM 4.00
Roti Jala: RM 4.00
Pecal: RM 2.50
Kuetiaw sup: RM 3.00
Lemang & Rendang: Bukan aku yang beliiiii tapi pak ustad yang beliii heheh!
Jumlah busat: RM 13.50

Syabbas Farah, syabbassss... heheh!

Signature Kalau suke dengan entry ni, jangan la memalu picit Like! Maseh!

Post a Comment

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KITE KAWAN2!

 
Photobucket