Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Selasa, 2 Ogos 2011

JJCM: Day 1 Ramadhan 1432



Aku ni memang jenih tak masak taim berbuka. Bukan malas daaa... tapi kalau aku masak nasi takde sape nak makan (okey tak alasan?) :best: Tapi memang betul, masa memula independent dok umah sewa sendiri dolu, aku pun penat-penat laaa balik keje cepat, selinsing lengan baju masuk dapo masak nasik, lauk bagai. Udahnya bile taim berbuke, pak ustad cume makan kuih yang dia beli kat bazaar ramadhan. :puteh_30: So since then aku majuk sedor dan bermulalah episod aku pun menjadi pengunjung dan pembeli tegar di bazaar ramadhan sehinggalah ke hari ni, heheh. See? Aku bukan malas. Kalau aku malas, bazaar tu pun aku tak pegi tau!

Sebab tu, entry sepanjang 30 hari ni korang akan tengok gambo makanan jelah ye sebab aku nak bagi review sket ngan makanan yang aku beli setiap hari. Jadi sebelum baca adalah dinasihatkan supaya membawa bersama sehelai kain untuk mengesat ayor lior yang bakal menitik jap lagi ye. :03:

Okeh untuk hari pertama, seperti tahun-tahun lepas, lokasi bazaar Ramadhan yang aku selalu pergi yelah kat Danau Kota. Sebabnya, mudah je- senang nak balik umah dah dekat, haha. Kat Sri Gombak ni ade tapi makanan dia tak banyak choice la- bosan. Lagipun aku tak sanggup bau makanan dalam kete sepanjang nak balik umah tu lebih-lebih lagi kalau sangkut jem kat highway tu ha, :06: huhuuuu...

Hini dia makanan yang aku beli: -


ROTI JOHN
haaa... yang ni memang feveret akulah ni. Cuma yang adik ni jual banyak no kobisnyalah sampaikan tak rasa lain-lain bahan kat dalamnya. Hmmm... 4/10 la markahnya ye. Nak markah lebih buang kobis tu sket.


SOSEJ ROLL
Pehhh, nampak cam menarik so aku pun dah habes pasti budak-budak sure suke. Malangnya ghupe je menang kategori terliur tapi sekali gigit, buekkk. Berminyak! Keras plak tu rotinya! Outttt! Memang konpem tak beli dah. Jual seposen pun aku taknak beli dah haha. Sori ye...


MURTABAK
Ni dari orang yang sama jual roti john tu. Rasanya dia okeh la, biase je. Markah 5/10.



MD APAM BAMBU WORLD
Dalam sume makanan yang aku beli harini, pemenang yang mendapat markah penuh 10/10 jatuh kepada MD Apam Bambu World ni. Aku pernah rase sekali dulu mase kakak aku singgah kat Gombak. Mase tu kakak aku beli kat kedai dia. Tapi lepas tu malas nak pegi carik (walaupun dalam hati meronta-ronta nak lagi, hehe.) Akhirnya dapat gak makan kuih yang diidamkan ni hehe... sedap giler babas beb! Cume yes of course, mahal sket. RM2.50 for 5 pieces. Seb baik rasenya mabeles.

Total belanjawan hari ini:
Roti John: RM4.00
Sosej Roll: RM2.30 
Murtabak: RM5.00 
Putu Bambu: RM2.50
Jumlah: RM13.80

Cam biasa gak, kalau hari pertama pose, mesti ade je lawak yang budak-budak ni wat. Tahun ni lagi best sebab dua-dua wat lawak sekaligus.

Jam baru pukul 7:00 malam tapi dorang dah siap bancuh air, amek pinggan dan dok ngadap makanan, boleyyy???



Signature

1 ulasan:

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .