Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Monday, December 9, 2013

D.A: Menu bekpes -3



Ini feveret saya heheh! Memang saya selalu makan bekpes style cenggini tapi dulu makan dengan roti bakar yang disapu peanut butter dan jem stoberi. Rasa dia perghhhhh!!! Tapi skang lupekan pasal roti tu ye. Kite makan telur ni je sudah! Haa... kate nak kurus haha...

Bahan-bahannya: -
2 biji telur
sedikit cheese parut
sedikit serbuk lada hitam/ lada putih
tomato dipotong dadu
sedikit butter


Caranya: -

  1. Cairkan butter di dalam kuali dan sementara itu, pecahkan telur kedalam bekas dan campurkan garam serta serbuk lada hitam/ lada putih (jangan kacau)
  2. Tuang telur tadi kedalam kuali dan biarkan sehingga separuh masak. Taburkan keju parut ke atasnya rata-rata. Berapa banyak tu terpulanglah kat korang. Lepas tu baru kaup balik dan bila nampak telur tu dah masak sume bolehlah diangkat ke dalam pinggan.
  3. Taburkan tomato yang dah dipotong dadu. Boleh jugak gantikan dengan sayur lain tapi saya memang suka makan tomato hehe... weiii, tomato boleh bagi kulit cantik tauuuu!



Signature

6 comments:

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .