Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Thursday, January 26, 2012

Teman nak gi Mekah la weh! Weee...!


 

Haritu tetiba jek pak ustad tanye saya boleh tak kalau dia nak culik saya dari opis skjap pasal nak bawak saya gi Tabung Haji. Dia cakap perlahan sangat so saya tak berape dengar sebab pe nak gi sana tapi ujung-ujung ayat tu ada dengar perkataan umah, refinance so... saya assume ni nak settle berkaitan umah la kot ni kan. So saya dengan terkinja-kinja rela hati sedia diculik.

Tup-tup sampai sana baru dia bagitau yang sebenarnya dia nak registerkan saya gi haji dengan dia. Wahhh... nak terjatuh jap jantung! Yang lagi rase nak nanges tu sebab dia wat potongan gaji tiap-tiap bulan untuk sponsor saya... wahhh, rase nak berguguran ape yang boleh digugurkan okeh! Tayah guna Veet pun! *Konpem takleh derhaka lepas ni, haha...!* 

>
Kalau korang nak tau, inilah angan-angan saya sejak dari kecik tapi yelahkan bukan sikit duit pakai nak jadik tetamu Allah SWT tu. Dah bertahun-tahun saya berdoa agar diberikan rezeki ke sana (walaupun tau duit yang nan hado tu konpem tak dapat bawak saya ke mana pun, hehe...) tapi saya doa la jugak hari-hari. Alhamdulillah upenya ade gak rezeki saya ngeee...

Tapikan bawak bertenang... ni saya nak bagitau la kat korangkan... kiteorang punye giliran nak gi sana tu lagi 33 tahun atau lebih  tepat lagi tahun 2045 nanti! Hahahaaa....  Konpemlah dah dapat cucu nanti baru dapat merasa jejak kaki kat sana huhu...! *Itupun kalau nyawa ko panjang Farahhhh...! Erk! Sabo jelah!*

Takde ke sesape yang tak jadik pegi weh? Ade kuota kosong boleh kiteorang pegi awal sket haha! *Skeati je!*

  Signature

8 comments:

  1. jgn percaya sgt pada nombor kak.......masih buleh buat rayuan......ntah kan ada org yg dah baris lama tu meninggal dunia ke....hape ke....bkn mendoakan....insyaallah kalau ada rezeki..kita sesama leh pergi kak.......dulu saya daftar masa memula start keje ngan MINDEF ni...tahun 2000...sib baik dpt tahun 2036....tapi incik komando saya tuh...nggak mendaftarkan diri pon...tabung haji pon no hado.....aduyaiiiiiii

    ReplyDelete
  2. alhamdulilah, moga dipermudahkan urusan nak kesana nanti ye, mintaknya cepatlah sikit naik nombor tu

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah, ada yang nak sponsor pergi sana...muga rezeki beliau lagi murah..lagi cepat korang dapat pergi ke sana...

    ReplyDelete
  4. @adex-aiedaAk-ah Aeida mmg de dengar tayah pecaye ngan no tu. Apa2pun sume tu rezekikan... cepat ke lambat tak kesahlah janji Allah SWT panjangkan umo dan sempat gi sana dulu sblm ajal sampai. Abg komando awak tu kalau dia xmo gi kite gi sesame okeh (wahhh konpidenkan? haha) Cume rasanya kalau kite pompuan ni nak pegi kena ade muhrim yang temankan kan?

    ReplyDelete
  5. @Tina OthmanMaseh Tina. Hopefully lah kan... jenuh gak nak nunggu sampai berpuluh tahun tu. maklumlah penyakit banyak, entah sompek ontah tidak huhuuuu....

    ReplyDelete
  6. @Mama EmaItulahkan... setiap perancangan Allah SWT tu sumenya hebat2 belaka. Kite tak pernah terpikir yg kalau kawen ngan hubby sekali pakej disponsor haji tp Allah lebih mengetahuikan? Cube kalau kite tawen ngan pakwe yang no 12, 34, 56 atau 78 tu dulu, blom tentu lagik ade rezekikan? Wahaha.... (lawak mengong)

    ReplyDelete
  7. ehehhe..dapat tahun bila..2043 kan..? actually kalo duit cukup diorang akan panggil..jgn risau..ada kes tak sampai setahun register..

    ReplyDelete
  8. @mizzuraHeheh... takde riso sebab pikir kalau ade rejeki adelahkannnn.... :)

    ReplyDelete

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .