Monday, December 9, 2013

Home » , , » D.A: Menu Lunch/Dinner -4

D.A: Menu Lunch/Dinner -4



Menu yang ini tak berapa sesuai untuk peng'diet atkins' tegar ye. 

Sebabnya untuk ayam ni saya perap dengan Rempah Ayam Madu so ada kandungan gula yang tinggi di situ. Kalau ikut info pakcik gugel, katanya kadar carb dalam madu saja ialah 84.4 gram huhu... Tapi kalau korang peng'diet' suam-suam kuku cam saya ni boleh aje. Yang penting jangan makan dengan nasi dan jangan amal selalu, okeh!


Bahan-bahannya: -
2 ketul ayam (4 ketul untuk makan malam sekali kalau malas hiu hiu...)
Sedikit rempah ayam madu (saya beli ngan Fiza. Sapa nak beli boleh direct kat dia)
Daun salad
Daun Kubis
Tomato dipotong dadu
Satu sudu besar mayonis
Garam


Caranya: -

  1. Perap ayam dengan rempah ayam madu selama sejam dan panggang sehingga masak.
  2. Sayuran digaulkan dengan garam dan sesudu besar mayonis. Siap dan boleh dihidangkan dengan ayam madu panggang tadi!



Signature Kalau suke dengan entry ni, jangan la memalu picit Like! Maseh!

4 comments

December 9, 2013 at 11:17 AM

lprrrrr

December 10, 2013 at 8:44 AM

@mama tisyaYe saya nampak kelaparan itu di situ sampai eja pun salah2 hehe...

December 10, 2013 at 9:12 AM

Teknik pinggan beso so nmpk tuan umah konon2 makan sikit ye dok. Kikiki jom2 sape nak beli rempah

December 16, 2013 at 10:47 AM

@Fiza Fariza AbdullahTau-tau je kan tekniknya agaga...

Post a Comment

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KITE KAWAN2!

 
Photobucket