SUGARPLUM'S KITCHEN

SUGARPLUM'S KITCHEN

SUGARPLUM'S CLOSET

APERTUREADDICTION

Thursday, January 31, 2013

Home » , » Resepi: Pie malas thee...

Resepi: Pie malas thee...



Malas tapi tingin nak makan pie cengginilah jadiknya hehe... intinya macam wat inti karipap aje pastu korang boh je dalam pie pastry (beli kat supermarket punye) abes cite! Ni resepi intinya: -



2-3 ulas bawang merah dan putih
3-4 ketul ubi kentang (potong dadu dan rebus sampai lembut. Kendian toskan kata Chef Riz)
1 papan daging kisar Ramli (kan dalamnya ada 2 papan so pakai 1 je udah)
2 sudu serbuk kari daging dibancuh dengan sedikit air untuk dijadikan pes
Sedikit daun kari
1 biji bunga lawang, bunga cengkih, kulit kayu manis dan buah pelaga
Garam dan perasa sesuka hati


Cara masaknye: -
Tumis bawang sampai layu dan wangi pastu masukkan rempah-rempah dan daun kari tu. Bile dah wangi masukkan pes kari dan tumis lagi sampai pecah minyak. Pastu masukkan ubi dengan daging dan biarkan masak. Masukkanlah garam dan perasa. Bile dah siap, masukkan je dalam pastry pie pastu bakar- dah siap! Nyum!



Signature Kalau suke dengan entry ni, jangan la memalu picit Like! Maseh!

14 comments

January 31, 2013 at 8:32 AM

sedapnye ... lebih-lebih lagi tengok intinye...hehe

January 31, 2013 at 8:44 AM

amboiii menarik nih...

January 31, 2013 at 9:26 AM

sedappnyerr..dh la pose arini..;)

January 31, 2013 at 10:49 AM

Malas2 pun kena gak masak inti. So, kira rajin la jugek. Ngee.

January 31, 2013 at 4:18 PM

@SallyHaritukan dah dapat makan mase datang sini dulu tu hehe...

January 31, 2013 at 4:18 PM

@:: Mrs.Eady ::Cubelah! ;)

January 31, 2013 at 4:19 PM

@Nens Collectionwoops! Hehe... takper, leh masak untuk berbuka kang. Simple je hehe...

January 31, 2013 at 4:21 PM

@LydSunshineErk??!! Hmmm... nampaknya ada kebenaran disitu ye? Patutnya inti tu beli je kat makcik jual karipap tadi tu huhuu... *tahap malas gaban*

February 9, 2013 at 2:00 AM

nampak sedap,kan best kalau ada pie rendang daging,..

February 18, 2013 at 10:37 AM

@janajutawansiberBetol gak ek? Tak terpikir hehe...

July 20, 2013 at 2:54 PM

Kak deeb . Saya 1st time baca blog akk, n I love it!! Recipe semua simple2 but sedap! Pie nimcm best sgt2 rtpkita xder oven! Grrrrrrrr....

July 22, 2013 at 5:54 AM

@Audy RudyOoo takdek oven ye... pssttt usha le cik abang tu untuk hadiah besday hehe... pastu boleh terai! ;P

Post a Comment

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Photobucket