Thursday, August 16, 2012

Home » , , » JJCM: Day 26 Ramadhan 1433

JJCM: Day 26 Ramadhan 1433



Sticky Note:
Makruh hukumannya menayang gambo makanan di bulan pose sehingga meleleh air liur... So hanya yang berjiwa kental saje dibenarkan membaca entri ini ye sebab entri saya sekadar untuk berkongsi dan memberi idea mengenai juadah yang boleh kite sediakan untuk keluarga sewaktu berbuka aje. Kalau saya menyebabkan korang jadik lalai dan lupa matlamat sebenar kite berpuasa, saya minta maaf ye.

Harini punyelah lebatnya hujannnnn! Bile ujan automatik highway MRR tu jammedkan? So sampai kat PARAM Danau Kota pun dah lambat sket. Tapi sebenarnya ntah ape kena-mengena mukadimah ni ngan makanan pun ntah kan? Hahaa... Layan....

KEPAK AYAM MADU
Yang ni ada beza dengan kepak ayam yag saya beli dulu tu. Yang ini dia punye sos manyak sikit so dia cam moist gituh. Ni meme feberet budak-budak! (termasuk kucing!) Markah 10/10.

TAUFUFA PANAS
Hujan-hujan ginihkan memang nikmat dapat makan taufufa camni. Tapi silap tul la gula melaka dia kaler je itam tapi rase tawor habiaq. Cehhh... potong stim tul. Maka dengan itu markah 2/10 ajelah eh!

BUBUR LAMBUK
Bubur ni bukan yang semalamnye version tapi saya pernah gak beli bubur ni sebelum ni so saya memang dah tau ianya sedap. Still beli untuk Rayyan yang tengah nak kebah demam tu tapi apaknye yang nampak hirup lebih akaka... Markah 10/10.

LAKSA NEGERI SEMBILAN
Laksa ni dari minggu lepas dah usha tapi asek tergoda ngan juadah lain so tak beli sebab takut membazir. Tapi harini memang dah tekad lagipun dah tinggal sikit je peniaga kat PARAM tu yang menjual. Rasa dia memang maveles, pekat, sedap, melekat! Seb baik saya tergerak hati nak beli gak semalam tau sebab akak tu tetiba cakap kat saya, "Jumpa lagi tahun depan!" Erk!!! Upenya semalam last day beliau. Tapi dia kate kalau nak carik dia sonang je. Sebut je nama Kak Nor kat Rawang tu sure orang taunye. Tapi memang betullah sebab saya sebut nama dia kat encik somi terus dia cakap ooo... kakak tu jual kat tepi masjid tuuu... Heheheee.. ade can le tapau ye dop! Ngeh, ngeh... markah untuk akak tu 10/10!

Belanjawan Hari Ini:
Kepak Ayam Madu @ 5 ketui: RM9.00
Taufufa: RM 1.50
Bubur Lambuk: RM3.00
Laksa menyegat: RM3.00
Tepung Pelita (tiada dlm gambo terlupa sbb dok dlm peti ais haha): RM3.00
Air soya panas: RM4.00

Jumlah busat: RM 23.50

Ermmm... harini last day saya gi PARAM kottt.. sebab lepas ni dah stat bizi (cekonon) Maka berakhirlah episod JJCM saya untuk tahun ni ye! Maria- oleh kerana ummi dah berjaya mencapai misi JJCM lebih dari tahun lepas, maka duit raye awak kena bagi ummi ye! Ahaks!

Signature
Kalau suke dengan entry ni, jangan la memalu picit Like! Maseh!

11 comments

August 16, 2012 at 10:21 AM

meriah sungguh ye juadah saban hari hehe

August 16, 2012 at 10:33 AM

Kepak ayam tu jadi feveret kucing yang makan anak dia semalam ke? Heheh.

Last dah ke? Last ke? Okay la... kalo camtu kena la ucapkan selamat hari raya, maaf kalo tersilap gurau ke, atau terkasar bahse ke.

August 16, 2012 at 10:53 AM

sedapnya kepak ayam madu..
ni rase nak buat nasi ayam..

August 16, 2012 at 11:42 AM

@Kesuma AngsanaHehehee.. meriah tak meriah kena beli kak! Ade 5 mulut nak kena suap ni haa hahahaa...!

August 16, 2012 at 11:43 AM

@LydSunshineTekaan anda tepat sekali! Yelah lepas ni dah takdok JJCM dah, dah maleh hahaha.. makanya Selamat Hari Raya gaks la ye. Kitepun same mintak mangap gaks!

August 16, 2012 at 11:44 AM

@Farah ShamsudinHahaha... hari2 wat nasi ayam nampak? Jaga2 tau makan ayam selalu nanti baju raya tak muat pulok! Owh tidakkk!!!

August 16, 2012 at 11:59 AM

yeay berjaya sampai 26hari ye, selamat hari raya kak deeb, maaf zahir batin sepanjang perkenalan kita ye

nak dtg raya rumah boleh, nak kutip duit raya hehe

August 16, 2012 at 12:20 PM

@Tina OthmanSamelah kite Tina. Boleh itu nohalnye. Tapi mak budak tak dapat ye ahaks!

August 16, 2012 at 3:32 PM

sedap laksa tu, akak rasa abg man pun tentu tau tempat kakak yang jual laksa tu ... hehe. Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin.

August 17, 2012 at 5:03 PM

Ish ummi ni haha

August 23, 2012 at 12:04 PM

Selamat Hari raya buat farah & family.maaf zahir batin.
semuga lebaran ini mengeratkan sirahturahim..insyaallah..

Post a Comment

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KITE KAWAN2!

 
Photobucket