Wednesday, August 15, 2012

Home » , , » JJCM: Day 25 Ramadhan 1433

JJCM: Day 25 Ramadhan 1433


Sticky Note:
Makruh hukumannya menayang gambo makanan di bulan pose sehingga meleleh air liur... So hanya yang berjiwa kental saje dibenarkan membaca entri ini ye sebab entri saya sekadar untuk berkongsi dan memberi idea mengenai juadah yang boleh kite sediakan untuk keluarga sewaktu berbuka aje. Kalau saya menyebabkan korang jadik lalai dan lupa matlamat sebenar kite berpuasa, saya minta maaf ye.

Saya nak buat pengakuan bertulis. Hari ini saya telah melanggar anak kucing di rumah saya hingga mati. Memula saya rasa diri ini hamat kejam selama 8 jam sehinggalah apabila saya pulang dari keje dan mendapati ibu kucing itu telah memakan jenazah anaknye itu dengan lahapnya sehingga tinggal kepala dan tangan saja. Walaupun dari petang sampai malam ibunya asek tenung saya tanda tak puas hati tapi kini saya redha sebab saya tau ibu dia lebih kejam. Sekurang-kurangnya saya langgar aje tapi ibu dia tergamak makan anak sendiri. Sekian, maseh.

Okeh skang masa untuk melayan gambo kat PARAM lagi: -
BUBUR LAMBUK KG BARU
Nama aje Kg Baru tapi saya beli kat PARAM Danau Kota aje hehe... Ini untuk budak kenit yang demam panas lak tetiba harini. Oleh sebab itu, saya tak rasa... maka tiada markah.

ROTI JOHN
Budak-budak sukelah roti-roti camni taim bebuka. Licin sampai tak sempat rasa jadi tiada markah juge ngeh, ngeh...

KUIH-MUIH MAKCIK MASAM
Skang muke makcik masam dah bersei-seri asek terseeenyuuuum aje. Mesti manyak masyuk tahun ni kan makcik! Kuih dia memang 10/10 markah konpem!

LAMB & BEEF GRILL SET
Ni memang feveret taip-tiap tahun tapi tahun ni stall dia jauh nuuuuuuun di hujung donia so memang selalu tak gi lah sebab malas nak jalan jejauh hahaa... Tapi since harini dah hilang akal nak beli apa dah so sanggup gak ku redah. Markah: 10/10!

Belanjawan Hari Ini: -
Bubur Lambuk: RM3.00
Kuih-muih: RM2.00
Roti John: RM4.00
Lamb Grill Set: RM12.00
Beef Grill Set: RM4.00

Jumlah busat: RM25.00

Haaa hamek ngko! Nak sangat makan kambing!

Signature Kalau suke dengan entry ni, jangan la memalu picit Like! Maseh!

15 comments

August 15, 2012 at 9:35 AM

akak pun pernah tengok ibu kucing makan anaknye sampai tinggal kepala aje...he........
apapun lamb & beef grill dan roti john tu sedappp!

August 15, 2012 at 9:48 AM

@SallyEee ye ke? Memang kucing tergamak wat camtu kew? Eeeuuuuu....! Dahler pagi ni ntah anak no bape dia gi berak pulak atas kubur arwah tu, pastu ibu dia gi makan taik anak dia tu.. eeeeiiyaksss!!! Dah macam meroyan lak nengok ibunya tu!

August 15, 2012 at 10:06 AM

aduhai pagi2 dah kena layan gambar makanan hehe. selamat hari raya , maaf zahir & batin ye

August 15, 2012 at 11:09 AM

@Kesuma Angsanaheheee.. pepagi la takper Kesuma sbb perut tgh full lagi. Kalautgk petang2 lagi kes naya hahahaa... Anyway Selamat Hari Raya gaks! Maaf batin jek bulih? Theee...

August 15, 2012 at 11:23 AM

kenape dia mkn anak dia sendiri???

August 15, 2012 at 11:25 AM

bubur Kg Baru memang sedap dear! suka sangat.. by the way, kambing tu beli mana? macam nak je ni.. kat kg baru juge ke?

August 15, 2012 at 11:26 AM

@:: Mrs.Eady ::Ntahlah... mak kite kate ibu kucing kalau anak dia mati memang dia makan balik! Eeee....!

August 15, 2012 at 11:28 AM

@Farah ShamsudinHaaa nampak no bace stail LRT kan? Sume tu termasuk bubur bernama bubur lambuk Kg Baru itu bukan dibeli di Kg Baru tetapi di PARAM Danau Kota aje! Theee...

August 15, 2012 at 3:22 PM

meriahnyer... sedangkan yang tak posa ni pun terlir ni plak yang posa hahahahaha

August 15, 2012 at 3:32 PM

@za reesyaahaks kantoi! :P

August 15, 2012 at 4:34 PM

sekali sekala farah...

August 16, 2012 at 12:08 AM

ya ALLAH sodap2 eh hai... especially bubur lambuk tuh.. thn ni belom rse lagik :( nak kne p crik nih.

selamat hari raya to u too.. :)

August 16, 2012 at 8:52 AM

@MamaEmaKannnnnnnn!

August 16, 2012 at 8:52 AM

@~Beb~Heheee.. cepat nanti abes!!!

August 16, 2012 at 10:29 AM

Sian plak makanan yg takde markah tu. heheh.. Tinggal lagi berapa hari lagi nak buat JJCM ramadhan ni. Nampaknya konsisten la update sampai hari ke 25 dah. Hebak mu.

Post a Comment

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KITE KAWAN2!

 
Photobucket