Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Selasa, 9 Disember 2014

Cuti2 Malaysia: Wakaf Che Yeh- Siri III: JJCM-Restoren Istana Impian Katering



Kedai makan ni yelah kedai makan yang pertama kiteorang singgah bila dah sampai kat Wakaf Che Yeh. Ada banyak ekcelli kedai makan area ni tapi ntah nape kedai makan ni nampak ramai orang so macam tertarik plak nak cuba. Meh kite nengok best ke dok!

Kat menu bunyik cam menarik- Air Jagung Laici tapi hakikatnya rasa dia macam air jagung kordial yang jual kat paso malam tu dan 2 bijik laici diternak di dalamnya. Sebelahnya ialah air bandung laici yang sepatutnya mengandungi anak-anak laici tetapi tidak ditemui.

Nasi goreng ayam blackpepper. Not bad. Nasi goreng dia guna nasi yang agak lembik tapi saya tak sure lah kot kat sini memang orang masak nasi goreng guna nasi yang agak lembik macam tu.

Sup daging ni sedap. Rasanya memang specialty kat sini yelah sup sebab kat banner dia ade macam-macam jenis sup termasuk yang rare macam sup belut dan sup urat.

Untuk orang yang baru je datang kat Wakaf Che Yeh ni.. kedai makan ni agak quiet frustation la gak. Pertama sebab masa untuk serve air je pun amek masa sampai 30 minit. Tapi takleh nak salahkan kot sebab orang ramai. Cuma beza kat KL walaupun makanan sampai lambat tapi biasanya air amek masa less then 10 minutes je kot untuk sampai kat meja kastemer.

Secondly, saya rasa rege dia macam mahal sikit kot. Nasi goreng ayam blackpper, sup daging, nasi putih separuh 2 pinggan dengan telur dadar dan air jagung, air bandung, air milo dan air teh.. semuanya RM37/-. Kami penah makan lauk yang pelbagai dengan harga ni kat KL huhu... Untuk itu, saya bagi: -



RATING
Servis: star
Food: starstar



Klik sini untuk baca kisah masa dalam perjalanan ke sini!

Sini plak cite pasal homestay yang kami stay masa kat sana!

Signature

2 ulasan:

  1. Sedap nye sup daging tu..dah lama tak planing cuti2..tgk deeb sharing ni,,,harus jugaklaa plan our family holiday..

    mood cuti sudah datang ^_^

    http://vitaminorganik.blogspot.com/2015/03/tahukah-anda-makan-nasi-seolah-kita.html

    BalasPadam

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .