Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Jumaat, 5 Disember 2014

Cuti2 Malaysia: Wakaf Che Yeh- SIRI I: The Journey



Ok terus-terang cakap. Kiteorang satu famili ni memang keturunan suke memerap dalam ghumah dari merayap taim cuti. Tapi kan haritu pak ustad tetiba plak oper ugut ikut teman dia keje kat Wakaf Che Yeh. Memandangkan sejak dok umah ni dah 2 tahun taknah travel camni dan kebetulan cuti sekolah... maka ajak-ajakan ayam cenggini memang mendapat respons yang pantas. So.... KAMI IKUT!!!

Kiteorang hangguk je bila pak ustad kata dia nak ikut jalan Simpang Pulai- Cameron- Gua Musang kononnya cepat sikit sampai. Kalau ikut estimate encik gugel sepatutnya boleh sampai dalam masa 6 jam... kalau tak brenti untuk shi shi, solat, rehat dan sewaktu dengannya lah. Jadi consider jek yang 6 jam tu angan-angan je ye!

Tapi nak bagitaulah ye, jalan dari Simpang Pulai-Cameron tu macam ular sikit tau. Ok tipu... banyak! Sakit otak di situ... tapi tabahkan ati ye sebab nak cepat sampai katenya. Oleh sebab itu, sampai je puncak Cameron, pak ustad stop kejap sebab takut makin pening. Kat situ ada kedai stoberi, sayur dan ceklat. Saya tak pergi buang duit kat stoberi atau sayur sebab saya akan duduk kat Kelantan dalam 5 hari. So beli semua tu macam wasted je kang balik sini dah tak elokkan? Bijaknya...

Maka tempat yang paling sesuai labur duit yelah kat sini- Avant Chocolate! Kedai ni cantik sangat! Ala-ala deko English gitu. Ada banyak benda yang dia jual sebenarnya instead of cekelat macam jem, serbuk teh, serbuk kopi, kek. Yang best tu sebab cekelat, teh, kopi tu sume ada 4-5 jenis perasa macam stoberi, durian, peach, lavender... dan paling penting rege dia murah hokeh!

Sebotol jem blueberry, 3 kotak coklat stoberi yang yummy dan 3 kotak coklat durian percaya tak harga dia cuma RM28.90!

Okeh, lepas ni saya nak citer pasal homestay yang saya tinggal selama 5 hari tu!
Tunggu.......

P/S: Berenti sebab taknak peninglah sangat kannn??? Jalan balik baru sepuluh minit Rayyan pun muntah! Kahkah...

Signature

4 ulasan:

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .