Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Friday, November 18, 2011

Resepi: Jelly Konyaku versi Deeb!



Haritukan si Maria soh saya (SAYA???) wat apam polka dot versi stroberi? Dah jenuh saya wat eksperimen, tetiba dia tuka pikiran nak bawak jelly pulak ke jamuan akhir tahun kelas dia tu. :puteh_16: Baran? Owh tidakkk... saya ni kan penyabar orangnya. Saya wat jugak jelly tu selepas membuat bunyi-bunyian guna subwoofer semulajadi saya sebab dah dia ndakkan? Alahh, bukan selalu pun, setahun sekali je...


So saya pun decide jelly yang paling malas sedap yelah jelly Konyaku. Korang pernah terai tak? Sure la pernahkan? So ekcelli bukanlah saya nak bagi resepinya pun :14: sebab kalau korang beli jelly tu, resepinya dah memang ade kat belakang peketnya. Yang nak saya bagitau ni yelah cara-cara caner nak bagi lagi sedap. Ahaaa...! :mDarah:


Kalau ikut cara saya, kurangkan 250ml dari air yang sepatutnya korang masukkan dengan jelly tu (rasanya air supposedly 1000ml). Pastu gantikan amaun air yang sepatutnya korang masuk tu dengan kordial apa-apa perisa yang korang suka contohnya cam sarsi ke, grape ke... tapi yang penting pastikan kordial tu yang dah siap air gula okeh contohnya cam brand F&N dan Jalen. Pehtu masak la jelly tu ikut aturan belakang peketnya tu cam biasa. Nak lagi sedap, masukkan sebijik dua nata de coco dalam acuan sebelum tuangkan jelly ke dalamnya. Hmmm... memang sedap! :07:


Notakaki saiz tujuh:
Hopefully entry ni telah menjawab soklan cikgu-cikgu Maria yang mintak resepi haritu ye, hehe....

Psstt lagi satu: ... *sambil tersipu-siput malu* skang dah bahasakan diri 'saye'... lagi! Cam ayu je mak kan? *muntah 3 baldi* Haaalaaa... since rasanye cam ramai yang masuk sini dah tak diketahui umur dan latar-belakangnya so rasanya saya kena tukar kot supaya lebih 'mesra alam' *Kate kau* (tak kena potong markah sebab sebut 'kau' bukan 'aku' kan? Ngeee...)


Signature:03:

2 comments:

  1. tantek acu tu, jelly ni rasa dia lain sikit dari agar2 kan?

    ReplyDelete
  2. @Tina OthmanAk-aa. Dia cam kenyal-kenyal gituh. Kalau ghase-ghase gigi palsu nak tercabut baik tanggalkan dulu sebelum makan! Ahaks!

    ReplyDelete

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .