Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Selasa, 6 Julai 2010

Sambungan Besday & Trip Taiping


Hahahahaha... sure korang rase nak muntah kan. Asek nak citer pasal besday je tak abes-abes! Ok-ok... yg ni last, janji! (Alaaa.. lagipun skeati aku la nak citer ape, kan aku punye citer! Heheh!) Ekcelli balik umah lepas post entry sebelum ni, upenye hubby pun balik dari JB bawak sekali kek ngan hadiah. Heheh! So ade la acara potong kek dan bukak hadiah! Yeahaa... Tapi of course la acara dimulakan dengan bacaan doa selamat dari yang berbahagia ustadz hubby. Hehee... maseh-masehhh.... tua-tua pun dapat gaks hadiah, ahaks! blogger-emoticon.blogspot.com


Ok! Dah! Cukup dah muntah tu. blogger-emoticon.blogspot.com Skang nak citer pasal trip gi Taiping plak. Ekcelli tak dirancang pun nak pegi Tepeng nih. Mase hubby kat JB tetiba dia bagitau dia nak pergi kursus syifa' kat sana hari Ahad so dia ajak la pegi sekali. Well... biaselahkannn.. I memang pantang dihajak ok! blogger-emoticon.blogspot.com



Tapi agak tensen gak la sebab sampai sane takleh wat apa-apa aktiviti yang mencabar since flu Rayyan dah makin bertambah teruk. Siap dapat ekstra lagi satu penyakit yeitu batuk. Melalak-melolong jelah keje dia tengah malam. Adehhh... Besoknya pulak dihari suamiku gi kursus aku pulak berjangkit. Udah le ade dua ekor yang tak sihat pulok doh! Yang seronot dah tentulah kakak dan abangnya yang sihat itu. Gi turun mandi pool berejam-jam tak hengat nak balik!



Untuk pengetahuan korang, aku stay kat Taiping Golf Resort Condotel. Kawasan dia agak ke dalam sket ar dan dikellilingi oleh hutan yang masih terpelihara. So memalam mulalah dengar bunyi memacam unggas, burung, ponti... eh, takde.. yang itu takde. Tapi seram gak la bagi sorang yang lemah semangat cam mak ni, hehe.. Ate dah le tido tepi sliding door, terjaga pukul 3 pagi dengor segala macam jenis bunyi unggas. :mGuilty: Jenuh gak nak lelapkan mate balik tau, ngeee...


Pemandangan luar balkoni


Pagi tu aku hantar hubby kat Kolej Multimedia TM untuk kursus. Melalak sakan la si Rayyan tengok ayahnya pergi macamlah tak balik lagi dah. Hishhh... seb baik dia ade ummi yang penyabar orangnya ( :pandaGeli_31: huahuahua.. akupun nak tergelak gak ngan statement berani mati ni!) Tengahari tu pulak aku bawak budak-budak gi Tesco. Tempatnya tayah masuk ke pusat bandar dan dari hotel aku tu cuma 10-15 minit je jarak perjalanannya... atau lebih tepat lagi lebih kurang 3km aje. Saje je malas nak masuk pusat bandar. Terer betol makkan, dahle berpuluh tawon tak jelajah Taiping, sekali masuk bleh gi jengjalan kat Tesco lagi. Hehe... ok aku tipu. Aku pakai GPS. Hehee... blogger-emoticon.blogspot.com


.. mesti pengsan orang yang datang wat room service tu nanti!

Sebelum cuci mata dalam Tesco tu macam biasalah kene bagi tong-tong drum yang berbunyi tu penuh dulu. Kalau tak kang meragam je sepanjang masa. Aku sebenarnya tak pernah masuk ke tempat ni tapi since selain KFC dan Ayamas Roaster (yang aku dah muak makan kat KL tu) cuma JomBali ni je yang tak pernah cube so aku slumber jelah jejakkan kaki dalam restoran ni, namanya Jom Bali. Servis agak slow sket la, maybe sebab pekerja serve dan amek order dia cuma ade 2 orang aje (yang aku nampak la).



Tapi bab makanan aku bagi 5 bintang okeh! Haritu Amirul amek nasi lemak dengan rendang daging, Maria amek nasik lemak Jom Bali dan aku (heheh! :mKenyang: Diet la kunun!) amek Kantonese Kue Tiau je. Minum plak Mirul memang tak mencabar la sebab dia minum air favorite dia yeitu Milo ais, Maria amek Orangebena (Orange+Ribena= masam gile ok! Tapi sedap gak!) dan aku amek sirap bandung longan (peehhhhhh... gile best!). Rendang dia tersangatlah lembut dan berasa rempah dia okeh, lansung tak same ngan percubaan kali ke berapa ntah aku buat rendang asek tak jadik-jadik tuh! Pastu sambal dia superb! Cantonese Kuey Tiaw dia plak, pehhhh... the best beb! The best!!! Cicak plak dengan kicap cili api... arghhhh.... :bofu_48:


Mereka-mereka ini memang ekspet wat restoren macam rumah sendiri


Ok,ok... dahla... penat lak tetiba nak tulis so abes jelah kat sini ye. Haha.. Next time aku gi memana nanti aku citer ye. Daa...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .