Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Ahad, 31 Ogos 2008

Salam Merdeka!

Harini tugasan aku yelah menyiapkan sebijik kek untuk Wawa. Saja je dia nak wat makan2 sebab takut teringat bulan2 pose nanti. Hebat tol deria rasenyer! Cadangnyer memang la aku nak wat sebijik jer tapi mase aku tengah kuarkan kek untuk tuang chocolate toppingnyer, anak2 aku pun tetiba jadik cam lebah berkerumun dok hurung kek tu. Sedih la plak aku nengok... masing2 dah tahap tangan pun hampir nak landing kat atas kek. So, aku pun buat le 2 bijik keknyer... dapat la gak aku tambah menu nak dibawa balik Klang petang nanti ni haa... Eventnya, saje je gak tapi kebetulan nak sambut malam merdeka ngan keluarga dan sambut kedatangan Ramadhan... tambah lebih hebat sebab adik ipar nak belanja makan2 sebab dapat 1st gaji! Memang best! Hehee..

Macam biase, kalau wat makan2 dengan famili ni memang happening sebab masing2 akan bawak part masing2 dari rumah. Maka bertambah meriah la makanan kat situ... ekecelli basic menunyer cume steamboat ngan barbeque jer tapi jadik la pelbagai hidangan sampingan. An
taranya ada ikan bakar, udang bakar, ayam bakar, sotong bakar, steambot, salad, coleslaw, kueytiaw soup & kek. Acara setat dari lepas maghrib lagi dengan upacara nyanyian lagu tema merdeka oleh 3 Abdul (Har!Har!) dan seterusnya diikuti dengan acara makan. Lepas makan tu pun berdentam-dentum la langit ngan bunyi bunga api meletup! Dan kiteorang pun balik la umah kekenyangan... heheee...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .