Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Selasa, 2 Jun 2009

Lama sungguh!




Memang sungguh menakjubkan la. Saya wat permohonan untuk dapatkan 'refund' potongan bulanan SOCSO saya 5 tahun yang lepas iaitu pada tahun 2004. Masa tu saya baru dapat tau yang majikan sebenarnya tayah wat potongan so saya pun nak tuntut la hak saya. Borang nak isi tayah cakap la, tebalnya cam kertas soklan pekse 100 orang murid, maklumlah saya nak claim untuk 2 tahunnya potongan. Masa tu saya pun mula la merancang nak bayar itu, ini dengan duit tu.... :mDuit:


Upenyer tak saya sangka tuntutan saya ni baru settle bulan lepas, Mei 2009? Amaunnyer memang la bukan banyak sangat tapi untuk orang yang 'kurang kaya' cam saya ni amaun banyak tu pun dah kire 'masyukkkkk..' heee :pandaGeli_03:. Saya jadik pelik la plak sebab memikirkan apakah prosedurnya dan berapa banyak stage dia kene lalui sampai 5 tahun baru settle? Walhal kalau kite lambat bayar, tak sampai 2 bulan dah sampai segala surat riba. Tu blom masuk citer KWSP lagi, lagi best. Baru 2 bulan lambat bayar dah siap ade orang call usha payment. Tapi kalau kite nak tuntut hak kite kat depa, perghhhh.. punye la lambat giler nak settle. Saya bukanla nak kondem tapi nilah hakikatnya. Kalau ade sesape yang berkaitan dengan 2-2 badan ni nak bagi komen, silakan. Saya pun nak tau gak perkara sebenar dan bleh gak dikongsi ngan reader lain, k! :mKanta:

:minimo_01:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .