Wednesday, June 4, 2014

Home » , , , , , » Jom tambah saham akhirat yuk!

Jom tambah saham akhirat yuk!




Alhamdulillah haritu selesailah sudah Majlis Pelancaran Tabung Pembinaan Surau Nurul Iman & Ceramah Isra' dan Mikraj kat taman saya. Allah dah kata kalau kita buat majlis untuk kebaikan dunia & akhirat insyaallah semua urusan Dia permudahkan, Allahuakbar!

Aktiviti berposing sebelum buat keje hias pentas haha...

Kalau korang sume nak tau, kat taman saya sekarang ni takde surau tetap. Yang ada sekarang cuma rumah kosong yang disewa untuk dijadikan surau sementara so korang bayangkan jelah keluasan umah boleh muat berapa orang jemaah ajekan.


Sebab itulah, kiteorang berusaha nak bina sebuah surau tetap yang lebih besar dan selesa. Suma dah beres alhamdulillah, tinggal sekarang kami sedang mencari dana untuk cukupkan belanja pembinaan surau tu aje. Sebab tulah saya harap agar pembaca blog saya ni sudilah kiranya kalau dapat menyumbang mengikut kemampuan masing-masing. Walau RM1 yang korang sudi sumbangkan, memang Allah dah janji terus masuk dalam tabung akhirat korang, Subhanallah!

Posing itu adalah wajib walaupun jam didinding sudah menunjukkan 11:40 malam kan hahaha... These are my lovelies neighbors. Yang sedang riba baby mata bulat ya amat tu ialah isteri Imam Muda Arrazzi.

Selain daripada tu, saya juga akan salurkan setiap RM1/- kalau korang buat pembelian di SugarPlum's Kitchen bermula dari sekarang. Insyaallah.. korang dapat saham, saya dapat tolong orang dapatkan saham, insyaallah!

Dari Anas r.a. berkata bahawa ada tujuh macam pahala yang dapat diterima seseorang itu selepas matinya.

  1. Sesiapa yang mendirikan masjid maka ia tetap pahalanya selagi masjid itu digunakan oleh orang untuk beramal ibadat di dalamnya.
  2. Sesiapa yang mengalirkan air sungai selagi ada orang yang minum daripadanya.
  3. Sesiapa yang menulis mushaf ia akan mendapat pahala selagi ada orang yang membacanya.
  4. Orang yang menggali perigi selagi ada orang yang menggunakannya.
  5. Sesiapa yang menanam tanam-tanaman selagi ada yang memakannya baik dari manusia atau burung.
  6. Mereka yang mengajarkan ilmu yang berguna selama ia diamalkan oleh orang yang mempelajarinya.
  7. Orang yang meninggalkan anak yang soleh yang mana ianya selalu mendoakan kedua orang tuanya dan beristighfar baginya.
  8. Yakni anak yang selalu diajari ilmu Al-Qur'an maka orang yang mengajarnya akan mendapat pahala selagi anak itu mengamalkan ajaran-ajarannya tanpa mengurangi pahala anak itu sendiri.

Rayyan yang berjaya mengayat awek huhuuu....


Abu Hurairah r.a. berkata, Rasulullah S.A.W. telah bersabda : "Apabila telah mati anak Adam itu, maka terhentilah amalnya melainkan tiga macam :

  1. Sedekah yang berjalan terus (Sedekah Amal Jariah).
  2. Ilmu yang berguna dan diamalkan.
  3. Anak yang soleh yang mendoakan baik baginya.


Akhir kata, 
jom layan upacara perasmian dan ceramah Isra' & Mikraj dari Imam Muda Arrazzi yang berlansung pada hari Jumaat 30hb Mei 2014 yang lalu!

 


  Signature Kalau suke dengan entry ni, jangan la memalu picit Like! Maseh!

8 comments

June 4, 2014 at 1:25 PM

jom sama2 mendermaa!!

June 4, 2014 at 1:30 PM

@Si Galah PanjangSaya suka main galah panjang! Eh! Tetiba!

June 4, 2014 at 8:07 PM

Alhamdulillah

June 5, 2014 at 1:09 PM

thanks 4 the info...

bukit saujana?
saya pun duduk saujana, dekat sbcr.

semoga usaha ini akan diberkati Allah, aamiin... :)

June 6, 2014 at 2:39 PM

@Bitt (double IS):)

June 6, 2014 at 2:39 PM

@Niyaz AyaniLoh! Ye ke! Hehe.. kire jiran le juge ni ye! Bestnya..

July 10, 2014 at 5:28 PM

boleh kalau saya nak kongsika di blog saya ?
di sini

http://ohdakwah.blogspot.com/

July 24, 2014 at 12:55 PM

@saham akhiratSile ler... :P

Post a Comment

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KITE KAWAN2!

 
Photobucket