Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Khamis, 13 Februari 2014

Pi IKEA??? Sekarang tak perlu lagi!



Dulu kan zaman keroje, pantang IKEA ada sale je mulelah saya tak senang duduk. Kena-kena pulak ade sekor syaiton besor dok hasut ajak tuang keje pi soping sana akaka..
*Wei Aju ko jangan terasa tau hiu hiu...*
Tapi la ni semenjak dua menjak jadik dapur opiser bertarap donia nih, ate maleh no nak gi sana.

Takde duit saje le bagi alasan maleh. Kah, kah...



Tapi rak ni memang saya carik dah lama dah since dari baru pindah umah ni sebabnya saya dah beli sebelum ni... tapi tak cukup le pulak. Barang melebihi muatan cenggitulah jadiknya. Merata la saya carik tapi idok jumpe jugak rak yang sama macam yang kat IKEA tu. Boleh je beli yang lain design tapi tercabar la kewibawaan i sebagai bekas pelajar senireka kejuruteraan ni kannn.. (tanak kalah tu, ihiks!)

Di satu hari yang tenang... (kononnya)

Godek punye godek sekali terjumpak la dengan page Small Palace kat pesbuk. Dia ni juai barang-barang dari IKEA secara online. Amatlah sesuai untuk

kaki pemalas, 
kaki jimat, 
kaki malas nak beratur, 
malas nak carik parking 
dan
malas nak ayat toklaki ajak gi soping macam saya hehee.... 

Opkos la korang kena bayar sket untuk postage tapi same gak kan, korang gi sana bayar parking, bayar duit minyak bla, bla... kalau order ngan dia ni korang boleh beli barang dengan satu jari je sambil nguyah kopok dan ditemani secawan kopi panas lagi! Dijamin tangan dan kuku korang bersih dan tumit tak pecah berdiri lama!


So akhirnya dapatlah saya memiliki rak idaman saya tu hehe... Orang kata dah alang-alang beli tu kan, saya beli lah sekali clip plastik makanan ni. Haishh... tulah masalahnya- nak beli satu, pi beli dua. Tu blom masuk supermarket lagi. Nak beli limau sebiji je.. tapi ubat jerawat, kopiko, ceklat kat display rack sume pun saya hangkut. Udahnya janji tadi gi paso nak belanja bawah dua hengget akhirnya jadik lapan puloh dua hengget lima posen, haishhh!


Ok nak cite lagi satu benda. Hari yang sama dapat parcel SmallPalace ni, dapat jugak barang yang saya hoder dari hakak Shilla ni. Suke sangat weh! Pernah baca blog orang tu dia pernah beli seketui je benda alah ni RM80/- tapi ngan hakak Shilla, dua bijik camni tujuh poloh hengget je untung tak untung wehhhh! (tumbuh tanduk)


Ni versi dah diisi dengan cereal pek 150gm. Boh yang kotak kecik dulu wehhh demi untuk testing hehe...

|
|
|
|
V

Amacam? Cantik tak? Cantik tak?....


Signature

12 ulasan:

  1. Wahhh...x sabar nak dpt pos laju dr kak shilla firdaus..hr2 tunggu abg posmen depan pintu..adehhh

    BalasPadam
  2. Good info. X yah sesak2 kat ikea tu.....

    BalasPadam
  3. Mcm mana nk oder dgn k.shilla...k.shilla blh tak emel saya....asmawihashim3436@gmail.com...saya nk bli benda nk ltak d cafe

    BalasPadam
  4. @ZIANA ANNASabo Ziana. Beli cereal siap-siap lapan puloh bungkus untuk standby hahaha...

    BalasPadam
  5. @SUwithloveBetulkan? Sonang je dok umah goyang kaki pastu order. Heheh! Mak suke!!!

    BalasPadam
  6. @Asmawi HashimEncik Asmawi sila klik kat nama kak Shilla dalam entry saya tu ye. Nanti dia direct bawak pi kat fb kak Shilla. Boleh tanya dia direct kat situ, tenkiuuuuuuu :)

    BalasPadam
  7. Sis, oke ke service dgn small palace ni? Haha nak beli jgk..mujur la sis ade review sal ikea online..
    S

    BalasPadam
  8. @AnonymousPertanyaan dibalas cepat. Bayar harini besok dapat. Oklah tu! :)

    BalasPadam
  9. Ikea services tu good idea..tapi tooooo pricy..up harga sampai 50%

    BalasPadam
  10. @AnonymousYeke? Saya beli harga sama je dengan harga yang saya beli kat Ikea??? Ade certain barang kot ek?

    BalasPadam

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .