Tuesday, November 22, 2011

Home » » TErime... KAAA...sih Cek..GU! (nada macam dalam kelas)

TErime... KAAA...sih Cek..GU! (nada macam dalam kelas)



Entry ni yelah satu entry khas buat semua guru-guru kelas 3 Bestari dan 5 Cemerlang yang telah membimbing dan mendidik anak-anak saya yeitu; Said Amirul dan kakaknya, Mariatul Qibityah sebagai tanda TERIMA KASIH dari saya dan bapa mereka kepada semua. Pencapaian cemerlang mereka berdua dalam peperiksaan akhir tahun 2011 baru-baru ini amat-amat mengharukan saya sebagai seorang ibu kerana akhirnya penat-lelah saya untuk memastikan kejayaan mereka berdua telah pun membuahkan hasil. Bagaimanapun, sudah pastinya kejayaan mereka juga adalah hasil usaha yang tidak jemu dari guru-guru mereka berdua dari awal persekolahan hinggalah sekarang. Oleh sebab itu, saya ingin mendedikasikan entry kali ini buat sume guru-guru yang mengajar mereka berdua yeitu: -


  • Ustazah Rosnirah
  • Puan Kalaivani
  • Encik Fairuz
  • Ustad Hafifi
  • Puan Rohaya
  • Puan Malini
  • Puan Nabilah
  • Puan Maslianee
  • Cik Nurulhaizan
  • Puan Norlela
  • Puan Norlina
  • Ustazah Arikah
  • Puan Rosnita
  • Encik Rizal
  • Puan Salwah
  • Ustad Saiful Azli
  • Encik Shahrul
  • serta semua guru-guru yang terlibat secara tidak lansung mengajar mereka berdua tetapi tidak disebutkan di sini.

Oleh sebab saya tak pandai bersajak *malu*, maka saya tujukan sajak dari Encik Gugel yang telah diubah-suai ni buat semua guru-guru Sekolah Kebangsaan Danau Kota, Kuala Lumpur. Sekian, sekali lagi TERIMA KASIH!


Thank you teacher,
for your commitment
to impact your students in a positive way
with the dynamic gift of knowledge
We have not grasped before today.

Thank you for coming to work early
and staying long into the night
making sure each of our children has gotten the lesson right.
Thank you for the hours you spend
doing work for administration,
attending meeting and often-
sacrifying your vacation.

Thank you for the progress reports
we need to see
so we will know that our children
are improving gradually.

Thank you for repeating each lesson
when our children's concentration wanes,
for answering their endless question,
And remembering their names.

Thank you for teaching them to obey the rules,
and to do as they are told.
Thank you for enduring their restlessness
as their character you mold.

Thank you for continuing your own education,
learning more each year
about advancements and teaching techniques
that are essential in your career.

And, we thank you for your family
for all the time you spend with our children.
We appreciate them too,
for they are truly generous.

Thank You, teacher!

Mariatul Qibtiyah merupakan penerima Anugerah Anjakan Saujana manakala Said Amirul  berjaya mendapatkan 9A dalam keputusan peperiksaannya.

Nak gak interprem! Haha... gambo muka tahan nanges! Gambar kredit to Cikgu Jasni Daud (pun salah sorang cikgu yang dah banyak tolong saya ni. Mekaseh!)


Signature
Kalau suke dengan entry ni, jangan la memalu picit Like! Maseh!

2 comments

November 23, 2011 at 3:36 PM

jasa cikgu tidak akan dilupakan..

November 23, 2011 at 3:56 PM

@MamaEmaKannn... walau dah tak berjumpa dengan cikgu-cikgu yang pernah mengajar kite dulu tapi dihati masih ingat kat dorang dan jasa dorang mendidik kite.

Post a Comment

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KITE KAWAN2!

 
Photobucket