Thursday, October 20, 2011

Home » , » Wanita yg lahirkan aku sudah 74 tahun! Cer caye, cer caye!

Wanita yg lahirkan aku sudah 74 tahun! Cer caye, cer caye!



Kalau sesape jumpe mak aku- anak minah saleh celup itew- ayat-ayat yang konpem aku akan dengar yelah: -

"Eh? Betul ke mak ko dah 70 umonye? Ko tipu ehhh???"

atau

"Kuatnye mak kooo... tipulah umo dia camtu!"


Hakikatnya: Memang aku TAK tipu. Seusia 74 tahun, hari ni mak aku masih kuat dan muda berseri macam akuuuu jugak (cewah!) Kalau tak sebab dia kena pakai tongkat, dah tentu dia jalan laju dan korang sume takkan percaya pada umo sebaya dia, dia masih mampu sediakan sarapan, masak 3-4 jenis lauk untuk makan tengahari, jaga Rayyan dan wat keje umah yang lain. Sila jangan buat fitnah ye- dia takde bela antu raya heee...


Tapi sume tu bukan satu, dua hari punye keje jugak. Memandangkan aku ni kan anak yang manja bongsu :laugh: so mase kecik taim abang, kakak aku gi sekolah... aku sorang jelah yang tinggal kat umah ngan mak aku tu. Maka banyak la benda yang dia terpakse layan soklan songeh aku selalu cite kat aku kisah dolu-dolu dia. So antara yang aku dapat info yelah kekuatan dia pada hari ni sebab mase muda dia banyak masuk utan, wat keje berat, carik kayu api bagai. Bukan dok ngadap pandang monitor sampai 8 jam cam kita, bukak facebook, edit blog haha... :pandaGeli_11:  Makan pulak bukannya KFC, McD dan sume junkfood macam yang aku korang bedal harini. Makanan dia ulam-ulaman je. Dapat makan ikan tu kire dah cukup baik kalau ada. Ayam takyah sebut la. Paling tidak ubi rebus dan sayur-sayur dalam hutan jelah.

Aksi skema

Baru best heheh!

Haritu 7 Oktober 2011- mak aku tu genap berusia 74 tahun. Aku tau dia dah 74 walaupun dia dok kate umor dia baru 26! Siap kire pakai kalkulator lagik! Sape ntah memandai gi godam kalkulator tu ntah (bleh ke godam kalkulator?) Alhamdulillah, tahun ni sume adik-beradik dan cucu-cucu dia dapat berkumpul kasik 'surprise' sket. Cume cam biase kakak aku yang dok seberang sungai je yang tak dapat balik KL. Tapi baguih btol FB ni pasai rancangan gempak kiteorang berjalan ngan lancar tanpa dihidu mak! Har! Har! Dan seperti biase rumah No. 22 Jalan Ibukota 1 itu banjir kilat (Wan Dolly kannnn... sape tak kenal? Ratu ayaq mata!)

Sile pilih muncung siape yang hebat




Kakak aku cube membuktikan yang bukan dia yang habiskan sume makanan tapi habis sebab suap besday gurl!

Makanan pun masing-masing bawak ala-ala potluck. Makanya banyak le makanan yang perlu diabeskan haritu. Takpe, Aizat kate diet jangan makan nasik aje. Lain bedal banyak-banyak pun takper hehe. (Tu pasallah aku tak kurus-kurus haha!)










Malamnye pulak kakak ipar aku jemput datang umah yang jauhnya adela 20 langkah dari rumah mak aku itu. Upenya dia sambut besday ayah dia gak cume ayahnya tak berape sihat. Oleh kerana itu, yang sihat-sihat dan terlebih sihat nilah yang banyak bedal :24: haha...

Sejam dah tak masak-masak gak. Sekali arang basah daaa... cet!

Sekalang suda bleh makan yeay!

Masih meneruskan percubaan menjadi chef

Penguji-penguji makanan sedang menunggu makanan dibawa masuk. Sementara tu layan cerekarama Nabil berlakon ngan hantu haha!


Best gak sekali-sekali makan BBQ nih,kan? Balik umah kol 12:00 malam tetiba ujan turun ngan lebatnya. Pe lagi, terjun atas katil landing macam ular sawe le... takde nyempat-nyempat tunggu makanan dihadam dulu dah! Akaka!
"Kata nak jadi cam aku tapi sumua dok langgak pantang:33: "
kate mak aku.
"Alaaaa... APTB la mak niii.. ngeeee..."


Ni feveret pict of the day. Layannnn!

Notakaki saiz tujuh:
APTB= Ape Pun Tak Bleh


Signature Kalau suke dengan entry ni, jangan la memalu picit Like! Maseh!

2 comments

October 21, 2011 at 3:17 PM

wah masih kuat lg baguih2 mesti ada petua ni

September 10, 2014 at 4:48 PM

@gilawebAda! Makan pucuk2 paku aje mak kata! McD ka KFC ke jangan sentuh. Ade beran? Hehee...

Post a Comment

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KITE KAWAN2!

 
Photobucket