Saturday, March 26, 2011

Home » , » CONFIRMED!!! Kopi Kluang RailCoffee Haram!

CONFIRMED!!! Kopi Kluang RailCoffee Haram!


Sumber ni aku dapat dari blog Bro Rohaizat. Sebelum ni memang dah dengar pasal kopi dan madu dari Kluang RailCoffee ni yang dikatakan tidak halal sebab mengandungi gelatin babi dan alkohol tapi kemudiannya disangkal oleh pemilik kedai tu. Kononnya selepas tu dia pun pergi mintak keputusan analisis Jabatan Agama Islam Johor sebab dia tak percaya dengan hasil keputusan depa. Mati-mati dia pertahankan yang dia proses kopi tu dengan bahan yang halal sebab dia menghormati pelanggannya yang sejak dari dulu kebanyakkannya beragama Islam. Tapi hari ni sumenya terungkailah sudah. Korang ceklah sendiri hasil keputusannya tu. So sapa-sapa yang dah pernah pergi makan dan minum kat sana tu, muhasabahlah diri dan banyakkanlah berdoa dan berzikir memohon keampunan ye. Mudah-mudahan yang haram itu keluar dengan mudah dari darah dan daging korang, insyaallah!
P/s: Air zam-zam boleh membersihkan. Skang ni banyak jual kat kedai-kedai jual buku Islam. Carilah ye!

(Syukur alhamdulillah kerana Allah SWT selalu melindungi diri dan keluarga aku dari sumber haram)

Kalau suke dengan entry ni, jangan la memalu picit Like! Maseh!

Post a Comment

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KITE KAWAN2!

 
Photobucket