Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Isnin, 17 Januari 2011

Review: Medan Muara Ikan Bakar, Tg Harapan, Klang

Aktiviti menunggu giliran!

RATING
Service: starstarstarstar
Food: starstarstar

Dah lama rasanya aku tak datang ke muara ikan bakar ni, last rasanya masa belanja dibelanja oleh keluarga mentua aku sempena sambut menantu baru. Kali ni pak ustad nak belanja dorang pulak tapi since under short notice so ade la short beberape ahli famili yang tak dapat ikut sebab last minute punye plankan. Kiteorang sampai sana dalam pukul 10 lebih. Orang punyalah humang aiii... berduyun-duyun! Aku rasa cam lebih dari 500 orang hado kat situ. So kenelah tunggu sekejap duduk kat kosi menunggu giliran sementara nak dapat tempat. Tapi kira laju gak la servis dia sebab tak sampai 1 jam dorang dah siap siang ikan yang kite pilih tu, siap masak dan siap hidang makanan yang disediakan untuk 16 orang, okeh!

Keje depa ni lain takde asek nak bergambar!

Menu aku tak tau sape yang pick dan decide nak masak apa sebab kiteorang sampai last sebab gi fetch kakak ipar aku yg sesat (hehe... see? Orang Klang pun sesat so kire okay la tu aku yang orang Gombak ni selalu sesat kat Gombak! :pandaGeli_14: Hahah!) Yang aku tau, bila hidangan sampai je terus tala sebab masing-masing dah lapar.

Siapa kate kat luar takde mesyuarat kaum ibu? Kat mana-mana pun boleh tau! Ngeh, ngeh, ngeh...

Menu kali ni dorang order ikan pari bakar, siakap masak masam manis, sotong celup tepung dan tomyam udang. Ikan pari dia aku tak dapat nak komen la sebab aku tak dapat rasa since itu yang sampai dulu jadik kami bagi budak-budak layan sampai kenyang dulu. Siakap masak masam manis dia best, sangat rangup dan sos dia sedap. Sotong dia fresh tapi aku tak prefer disalut tepung dengan method itu, yeitu golek je atas tepung etc, etc... sebab the result sotong tu end up a little bit oily dan aku ni sangat kerek particular bab berminyak ni. Tak kiralah makanan berminyak ke, muka berminyak ke... janji ada 'berminyak', owh, i tak ske! Udang pun rasanya tak fresh sebab aku pernah makan kat Kuala Sepetang dan udang disana SANGAT fresh!


Menghiburkan perut yang sedang berkeroncong

Seb baik ade orang jual lampu darkvader ni kat situ, barulah nak diam budak baik nih.


Anyway, overall aku rasa ok cuma rasanya kalau saja-saja nak teringin nak makan kat sini, better jangan pergi weekdays ok. Dia bukak everyday dari pukul 6:00 pm hingga 2:00 am so pick your time!


Burp! Selesai sudaaaa...

:bofu_36:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .