Monday, November 29, 2010

Home » , » Yeaaa, hujan dah turuuunnn!!!

Yeaaa, hujan dah turuuunnn!!!

"Alamakkk!!! Camner nih? Dah hujan pulak??!!!"
Hahahaaa.. :6: aku bet sume orang pun camnikan bile tetiba hujan turun. Tapi jarang betul nak dengar orang kata:
"Alhamdulillah... syukur hujan turun"


Biasanya orang menganggap hujan ni sesuatu yang meng'spoil'kan sesuatu benda yang kite buat atau dah plan nak buat. Tapi aku pulak sangat suke hati bile hujan turun. Dengar bunyi deruan hujan tu pun dah cukup menenangkan jiwa! Ahaks! :39:


Mase kecik-kecik dulu, bile dengar je bunyi hujan dah nak turun, aku cepat-cepat amek bantal busuk pastu meniarap depan pintu sebab nak perati hujan tu turun. Memanglah hajat sebenar dihati yelah masuk ke dalam air hujan itu :mHihi: tapi sah-sahlah kang radio dalam rumah bergema pulak! Tapi tak salah sebenarnya mak nak marah sebab kang kalau sakit kang dia gak yang susah! Ngko tu kang tau nak merengek je! :minimo_02:



Banyak kenangan tentang hujan ni sebenarnya (Owh! Tidak! :bofu_17: Dah nak setat dah!!!) Mase aku sekolah rendah dulu, bila time hujan aje, aku dalam kelas dah naik ketor dah. Bukan pasal apa, sebab bile hujan turun je, jambatan Sg Gombak yang mase tu belum dinaik-taraf wajib banjir punye. Al-maklumlahkan, mase darjah dulu i ni kecik cute gitu jadi banjir yg separa lutut tu pun dah menyamai bah besar bagi i, hahaa... Hero aku mase tu sah-sah la arwah abah, heheee...



Tapi ada gak yang bestnya bile banjir ni. Selalunya mak akan buatkan kapal dari kertas untuk aku dan abang. Pastu kiteorang lawan la tengok sape punye kapal yang pergi jauh bile banjir dah surut nanti dialah yang menang! Cehhh konon! Padahal bukan dapat ape pun! @ehsan01



Bile sekolah menengah, time ujan ni pun aku ketor gak sket. Sebabnya asal hujan je drebar bas sekolah tu mesti lupa nak amek aku! Udahnya aku terpaksa la menapak balik ke ghumah! Hampesss...



Hujan juga merupakan ujian bagi aku masa mula-mula bawak kereta dulu. Hari pertama aku bawak kereta ke opis, tetiba hujan turun dengan lebatnya kat highway! Ketor lutut tayah cakap la. :mPeluh: Udah le aku tak pasang ekon, udahnya habis cermin depan, belakang, kiri, kanan sume kabus! Menggeletar jap aku sebab dapat cuci yang cermin depan aku je nak sampai ke umah tu! Kiri kanan sume tak nampak, gamble ajelah! Pehhh...



Bile dah jadik mak budak, sume habit aku bile nampak hujan terpaksa la aku 'damaikan' sket. Hehe. Kang anak-anak aku tengok maknya terkinja-kinja dalam hujan tu, :45: malu weh! Lagipun alignment sume pun dah lari, buruk upenyer pun kalau nak main ujan! Hahahaaa...



Canerpun, aku tetap sukakan hujan. Bila hujan paling tidak aku mesti duduk depan pintu (rutin dari zaman budak kecik lagi!). Bukak pintu tu luas, luas... :tareflower: pastu pejam mata sambil menikmati bunyi deruan hujan ..... tapiiiii kejap je. Tetiba kang mesti ade suara:




"Apa bukak pintu besar-besar nih? Dah! Dah! Tutup sket! Hujan tu!"

Aiseh, sekali bapak budak sound daaaa.. pe lagiii? Tarik bantal tido laaa lagi best ujan-ujan nih! Kihkih!

:3: Kalau suke dengan entry ni, jangan la memalu picit Like! Maseh!

Post a Comment

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KITE KAWAN2!

 
Photobucket