Monday, November 22, 2010

Home » , » Qurban Zulhijjah 1431

Qurban Zulhijjah 1431


Salam, rasanya boleh lagi nak ucapkan 'Selamat Hari Raya Aildiadha' kat korang sume walaupun dah terlepas beberapa hari. :puteh_6: Tahun ni raya korban kitaorang bermakna jugalah sebab encek ustad ada masukkan nama dia di Klang. Katanya erti 'berkemampuan' untuk melakukan ibadah korban tu bukannya diambil-kira dari keseluruhan kemampuan kita tapi sebenarnya bila akan tiba hari raya qurban itu, kita ada kelebihan wang selepas ditolak perbelanjaan untuk anak isteri, maka itulah yang ditafsirkan sebagai 'mampu' untuk ber'qurban'. Hehee... kalau ada lebih lagi, hulur-hulur la kat isterimu yang semedang tak mencukupi ni ye, :26: ngeh3...

Makanya pada hari lembu akan dilapah tu, kononnya kami anak-beranak sume nak turun la Klang pi tengok lembu tu nak disembelih. Kalau tak silap ada 7 ekor sumenya tahun ni tapi encek ustad punya bahagian yang no. 5. Budak-budak kan main bersemangat lagi nak pergi. Kalau selalunya bangun kan main liat tapi ni laju je bangun terus pergi mandi dan siap-siap pulak tu! @ehsan01 Tayah tunggu subwoofer speaker aku ni nak berbunyik dulu cam biasa, haha! Sungguh magik! @upin02 Tapi tulah, dah namanya takde rezekikan, nak wat caner. Sampai-sampai jek lembu dah dilapah so tak dapat la nak tengok upenye dan mase disembelih. Huhuuu, sian budak-budak (ke bapak budak, :mBerangan: ngeh3...) Udahnya habeskan masa kat umah atok jelah, main sampai tak hengat donia! Haha! Takper ni coti sekolah ummi kasik pelepasan okeh! Layan!


Dah tersepittttt!!!

Sorang lagi nak menyepitkan diri!

Hualaaa... gaya ala-ala nak soh orang masuk minang gitu!

Nilah dia hero-hero kampung Telok Gadong!

Nak gak interprem!

Kalau soh bergambar terkepit-kepit pun sanggup! Janji pose ngancam!

3 Dara Pingitan

Best tol jadi budak-budak kan? Haha... mak tingat mase zaman kanak-kanak pulak dah!

Syarifah Aulia. Siapa cepat dia dapat.

Konon nak halang amek gamba tapi terimalah hakikah badan tu tak besar mana, kui2...

Pose terbaekkkk...

Si kenit ni hengat orang nak hamek gamba dia... yo-o-o sengih!

Hahahahaaaa... dia dah tau aku tak fokus kat dia! Pelik tul, caner laaa dia bleh tau ek?

Habeh nangka atok pun dikerjakannya...

Abaikan... Rayyan memang ske interprem!

Anak dara main baling-baling selipa. Bagus la tu.

Tengah main boleh lagi berenti bila nampak kamera tu. Hampe...

Pose maut Ain

Seronok sungguh bile kamera betul-betul aim kat dia!

Sorang lagi berbakat interprem

Budak-budak ni kalau dah berjumpa bukannya hingat nak makan minum. Dah lapo sangat barulah menggigil-gigil carik makanan!

:1: Kalau suke dengan entry ni, jangan la memalu picit Like! Maseh!

Post a Comment

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KITE KAWAN2!

 
Photobucket