Thursday, February 28, 2008

Home » , » Lauk pantang

Lauk pantang


Nampak gayanyer dah x masuk citer pasal muffin & kek, aku citerlah pasal menu pantang aku ye. Minggu pertama ni, mak aku gunakan ikan haruan je sebagai main dishnyer. Dari bakar, terus ke sup dan masak asam. Sayur plak ulam2an jer macam ulam pegaga dan cekur manis. Sini aku kongsi sket cara mak aku masak: -

(1) HARUAN BAKAR
  • -Lumur aje lada hitam yang ditumbuk halus, halia dan lengkuas yang ditumbuk kat atas ikan tu. Pastu bakar ler.. heee...
(2) SUP HARUAN
  • Best nih.. makan panas2.. Aku cume guna sup ikan ADABi. Campur ngan serai dan halia & lada hitam, didih sampai kuah jadik naik itam.. fuhhh.. camno gaye le aku nak kecik nih? Hee...
(3) KARI ASAM REBUS HARUAN
  • Hiris halia & lengkuas, ketuk serai dan rebus dengan air yang ditambah dengan serbuk kari daging. Brand ape tu suke ati korang la nak gune ape. Pastu masuk je lah ikan tu. Dah pun siap.
(4) CEKUR MANIS
  • Sayur cekur tu digoreng tanpa minyak ngan halba campur. Kalau nak perasa sket masuk la garam. Rasa dia perghhh...
Kalau suke dengan entry ni, jangan la memalu picit Like! Maseh!

2 comments

March 4, 2008 at 11:44 PM

terliur tgk gambo masakantu
-najah-

March 5, 2008 at 4:43 PM

Hehe! Bleh torai nanti!

Post a Comment

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KITE KAWAN2!

 
Photobucket