Sesungguhnya Islam itu teramat cantik, tidak mungkin mengetepikan kecantikan seni fotografi yang istimewa, yang mampu menyentuh jiwa dengan 'cahaya islam' yang hakiki - Peter Sanders


Follow Us @soratemplates

Isnin, 22 Oktober 2007

Windunyerrrr Nak Tulishhhhh... Heee....

First of all.. SELAMAT HARI RAYE sume. Rasenyer sume masih dalam mood raye nih.. misti g keje pun dok teringat ketupat, lemang, rendang... rumah terbuka pun dok ade sana-sini. Biaselah tu.. posekan sebulan, raye pun sebulan ler! Heheh! Aku biase jelah, tak berape raye sebab bulan pose tawon ni yelah pertame kalinye aku berpose agak nazak sket sepanjang hidup aku setakat ni. Dolu2 mase kecik, aku ingat time tulah waktu paling azab sekali nak berpose, tapi upenyer Ramadhan kali ni yang paling hebat la dugaan-Nya. Minggu pertame tu ok lagi tapi bile masuk minggu kedua hari2 lak kene attack asma, setiap 2 jam lak tu. Bayangkan jelah lepas sahur tu dah xleh sedut inhaler.. so menahan la aku dari umah bawak ke tempat keje sampai le ke waktu berbuka. Terawih sume pun tak dapat nak buat, syukur la ade suami, bleh gak menumpang pahala dia (kehkeh.. insyaallah). Sampai la ke lagi 3 hari nak sambut raye, keje aku lepas berbuka lain takder melainkan terbaring je kat kosi. Mujurlah ade anak2.. itulah anugerah Allah yang paling tak ternilai. Walaupun depa tu kecik2 lagi, tapi alhamdulillah dah mengerti yang umminyer sakit. Depa la yang bagikan air, bantal, minyak dan sbgnya tanpa disuruh. Terima kasih juge la aku kat hubby sebab dialah yang ambik-alih uruskan rumahtangga sampai le hari raya. Apa nak buat, nama nak bangun sapu lantai pun tak mampu so dialah yang takeover kemaskan rumah segala. Terharu lak aku!
Alhamdulillah, dengan kebesaran Allah, pada malam ke-27 umat Islam berpuasa, aku ditemukan dengan doktor pakar, Doktor Syamsul Azri yang dengan izin Allah telah membantu aku menyambut raye di rumah dan bukan di katil hospital seperti yang aku sepatutnya! Terima kasih aku pada dia atas usaha dia dan alhamdulillah, mungkin dengan berkat doa aku tiap2 malam yang taknak beraye kat spital, Allah tunjukkan aku jalan dan doa aku makbul supaya at least nak dapat beraye pada pagi raye je pun jadilah.. maka alhamdulillah aku dapat la beraye sampai raye ke-4 sebelum aku kena balik (Allah bagi advance lagi 2 hari lagi tu.. syukur!). Inilah kebesaran Allah yang aku saksikan sendiri dimana sepanjang 3 hari berhari-raya aku lansung tak rase macam orang sakit. Syukur alhamdulillah. Tapi camnerpun, skang ni ok dah sket sebab aku dah boleh amek ubat bila2 mase aje. So xla seteruk mase bulan pose haritu. Lagipun doktor kate bile pregnant memang asma kite akan teruk dari biase, so it's a normal caselah.

Ok, now aku citer pasal ape yang happenned during bulan pose. Maklumlah, nak update time tu, kesihatan tak mengizinkan so inilah masenyer untuk revenge!! Thee..! Pada 07hb Oktober 2007 besday bonda aku yang tersayang, Bonda Aminah@Dorothy Sir Wilfred Stokes yang ke-70 tahun. Ekcelli dia taktau pun yang aku nak celebrate gak besday dia ni coz dia dah bgtau awal2 takyah la wat ape2 since besday dia dalam bulan pose. Tapi aku beli gak la kek ngan sate & jemput famili abang aku potong kek kat umahnyer. Terkezut gak la dia sebab kami datang pun lepas Isya' so dia misti dah ingat takde sape teringat nak belikan kek unt dia. Hehee...Jahatkan aku! :P



Lepas tu, pada 22hb Oktober 2007 lak, besday anak sulung aku, Mariatul Qibtiyah yang ke-7 tahun. Aku cume belikan kek & pizza jer sebab haritu dia masih dalam exam week so xleh la nak celebrate kat luar. Hadiah pun ayah & umminya bawak dia g beli malam tu jugak (teruk tolkan?! Hee..) Syukurlah yang penting dia hepi. Memang seronok sangat la dia sebab akhirnya dia dapat bukak hadiah2 dari mak2 sedare dia yang dia dah dapat 2 hari sebelumnya. Mana taknyer, ko tak tu asek pandang je hadiah tu, nak bukak kene tunggu malam besday lak.. tensen gamaknyer dia..hehe! Anyway, lepas potong kek n bukak hadiah, it's back to study time!

Ni kek yang aku sempat buat untuk sambutan besday Maria, Wan Dolly & Wan Rahimah dia kat Seremban 2 hari sebelumnya. Ekcelli dia nak kek Barbie tapi ediblenyer dah habis plak. Maka bertukarlah kek Barbie jadik Powerpuff Girls. Sian dia..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Follow Me at flickr! .