Tuesday, August 7, 2007

Home » » Jalan-jalan...

Jalan-jalan...

Hmm.. harini aku xnak citer psl muffin ka, cuppies ka, kek kaaa.. psl minggu ni aku nak rehat sepuas2nya. Thee... Haaa.. hari ni aku nak citer psl pengalaman aku ikut (nyebok lebih tepat) rombongan sekolah tadika anak aku yang bongsu, si Mirul.
Murid2 yang pergi dari 3 kelas tapi aku rase bukan
semuanya sebab ramai gak muke yang aku tak nampak ada, cikgu2 ade 6 orang dan mak-mak murid2 yang memberi sokongan moral (hehe..) ade 6 orang gak termasuk la aku. So, kami berkumpul dan bertolak dari sekolah kol 8.15 gitu aku rase. Jalan punya jalan, akhirnya dalam kol 9.20 a.m. gituh kamipun sampai ke lokasi yang pertama yaitu ke Mid Valley. Haa.. bukannye nak g shopping kat sini, tapi nak ke Domino's Pizza sebab nak belajar cara wat pizza. Malangnyer k/org kene tunggu kat luar pintu dekat 30 minit gak la sebab orangnyer sampai lambat. K/orang pun dok jelah kat lantai tu sementara menunggu (kampung sungguh.. wakaka!). Al-maklumlah, kedai sumenyer belum bukak lagi kat dalam Mid Valley tu. So nak taknak, kami ni berborak ler sampai ler orang pizza tu datang kemudiannya. So aktiviti yang pertama kami bile masuk sane yelah belaja cara2 wat pizza. Aku tak dengar brape clear sape nama org yg bg demo tu (maklumlah, perut tgh lapo.. nengok tepung blom masak pun dah terliur.. apetah lagi nama nak tumpukan perhatian kat benda lain, mmg kem salam la..) tapi aku ingat nama budak yang guide dan bertindak sebagai host tu yelah Lili. Lepas sessi demo tu, si Lili ni wat lak sessi soal-jawab ngan kanak2 tu, sape yang dpt jwb cepat tu dia dapat la hadiah pen dari Domino's.. ooops! Acara ni untuk kanak2 je ye, mak2 cam aku dok je kat kosi merenung menu yang sungguh menyelerakan dan mengambil bau pizza yang tengah masak jelah. Hee..! Lastly, inilah acara yang paling aku tunggu2 yeitu rombongan dihadiahkan dengan 12 keping pizza yang panas2!!... X sabonyer nak makan! (lebeh sungguh tapi muke cam relaks je, dlm hati xde sape yg tau.. hee..) Malangnyer cine yang bwk kami tu kate disbbkan mase kite terhad, so dia cdgkan kite mkn mase sampai ke kilang coklat Beryl's di Seri Kembangan la pulak, yeitu destinasi kami yang ke-2. Melepasssss....
So.. kami sampa
i kat kilang coklat Beryl's ni dalam kol 10 lebih cam2. Sampai jer,kami masuk dalam bilik panggung wayang nengok sejarah coklat sumelah sampai ke hari nih. Then, masuk lak ke bilik dimana k/org dpt tgk camne coklat tu diadun, diproses dalam mesin, kemudian camne bentuknyer, dah jadik bentuk camner lak packingnyer.. and lastly terus sampai ke bilik jualannyer dimana kami sume dapat rase ceklat sorang satu.. (part ni la yg paling exciting.. hee..) Lepas tu kami pun bleh la membeli-belah coklat yang pelbagai dalam tu untuk dibawak balik sebagai tanda kenang-kenangan. Sume ceklat kat dalam tu memang sedap2 belaka dan menarik hingga aku tak sedar yang akunyer total shopping kat situ je RM58.90!! Tapi berbaloi la ceklatnyer.. sekali rase pasti hendak lagi.. hehe.. kan per aku beli byk2 tu.. produk yang dia wat ni cume untuk dieksport ke luar negeri so kat kedai mmg tak jual, disbbkan tula aku borong habis2an sebab nama aku nak dtg lagi semata2 untuk beli saja.. oh, mungkin tiada harapan lagi. Hee..
Akhirnya dalam kol 11.30 gitu kami pun bertolak pulang ke sekolah balik. Aku tunggu gak acara nak menghabiskan pizza td tu, dah ler dlm bas tu bau pizza kan main semerbak lagi, skali cine tu announce kate mase dah suntuk, so sume mkn kat dlm kelas je kang. Huaaaa.. nak nangis aku dengor...
Perut dah ler tak berisik ape pun dari pagi, jalan lak jem (phm2 jelah KL ni..) sampai nak termuntah aku dibuatnyer rase dok dlm bas tu. Sabau jelah... patutla dulu mase Maria g rombongan time balik tu dia cam letih giller babas je, upenyer baru le aku tau, mmg letih!
Akhirnya kol 12.30, kami pun sampai la kat sekolah. Alhamdulillah... bile le aku ni nak dpt mkn pizza? Hee.. Sampai je kelas, budak2 dah serbu dulu pizza sampai nak licin, aku pun sian la pulak nengok budak2 tu so aku pun ingat nak balik umah jelah carik nasik. Si Mirul pun dah tgk dorang sume berebut2 lansung putus harapan nak amik, dia pun ajak aku balik mkn nasik. Tapi elok aku nak balik je, cikgu soh aku tgg dulu.. upenyer dia kasik aku pizza unt bwk balik.. heheeee.. sronoknyer. Oleh sebab kami berdua dah lapar sangat tahap cipan, sambil jalan nak balik umah mak aku tu, kami berdua hentam makan la sampai umah. Hee.. Legaaaa......akhirnya impian ku sedari pagi terlaksana sudah... heee...!

Kalau suke dengan entry ni, jangan la memalu picit Like! Maseh!

Post a Comment

Terima kasih sebab komen! Saaaaayang korang!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KITE KAWAN2!

 
Photobucket